Brochure25 sep 2024

Hét ECD voor de ouderenzorg en gehandicaptenzorg

De 10 belangrijkste voordelen van het ECD Fierit

Ontdek in één oogopslag de 10 belangrijkste voordelen van Fierit! Benieuwd hoe ons ECD je zorgorganisatie efficiënter en overzichtelijker kan maken? In deze brochure delen we de kracht van procesgestuurd werken, slimme innovaties en betrouwbare ondersteuning, waarmee Fierit je helpt de zorg te verbeteren.

Meer tijd voor zorg dankzij Fierit

Je hebt behoefte aan een oplossing die je al je zorgprocessen volledig ondersteunt, die cliënten en verwanten de mogelijkheid biedt de regie in eigen hand te nemen en die het werk van de zorgprofessional eenvoudiger maakt.

Met ons ECD Fierit worden alle zorg- en administratieve processen geoptimaliseerd en kunnen gegevens op een betrouwbare wijze en volgens wet- en regelgeving worden uitgewisseld. Van registratie tot declaratie, van intake tot zorgplan evaluatie, iedereen werkt binnen één dossier. Zo hou je meer tijd over voor de best mogelijke zorg voor je cliënten.

In deze brochure delen we de 10 belangrijkste voordelen van Fierit.

Mail mij de brochure

Vul onderstaand formulier in om de brochure te ontvangen.

Ook interessant

Brochure06 jun 2024

Fierit voor de ouderenzorg

Download de brochure en ontdek wat Fierit voor jouw organisatie binnen de ouderenzorg kan betekenen.
Lees meer +
Brochure06 jul 2023

Meer tijd voor zorg met functioneel applicatiebeheer

De rol functioneel applicatiebeheer in de zorg is misschien wel de meest onderbelichte rol bij zorgorganisaties. En dat terwijl FAB een grote rol speelt in de uitdagingen waar de zorg voor staat.
Lees meer +
Brochure08 jun 2023

Samen verslimmen we de zorg

Wij zijn er om met data de zorg te verbeteren. Vermenselijken. En verslimmen. Want wie slim zorgt, heeft meer tijd + aandacht + geld voor wat écht belangrijk is. Met onze innovaties, producten en voorspellers zetten we menselijke zorg voorop.
Lees meer +
Blog19 sep 2024

Fierit officieel scholingsbureau voor Omaha

Bij Fierit zijn we trots om te melden dat we nu een erkend scholingsbureau zijn voor het Omaha System. Dit betekent dat we naast onze bestaande certificering als ECD-leverancier van Omaha, nu ook bevoegd zijn om zorgorganisaties te trainen in het gebruik van deze zorgmethodiek.

Als gecertificeerd ECD-leverancier integreerden wij Omaha al succesvol in ons Elektronisch Cliënten Dossier (ECD), maar nu bieden we ook trainingen om zorgprofessionals te helpen om deze methodiek effectief in te zetten in hun dagelijkse werk.

“Deze erkenning is een geweldige stap voor Fierit en onze klanten”, aldus Ivar Grote Punt, expert consultant bij Fierit. “We zijn nu in staat om zorgprofessionals op te leiden in een methodiek dus hun zorgverlening verbetert, terwijl onze software hen de tools biedt om dit efficiënt te beheren.”

Wat is Omaha?

Het Omaha-systeem is een bewezen classificatiesysteem in de thuiszorg dat wijkverpleegkundigen helpt de behoeften van hun cliënten te identificeren, zorgplannen op te stellen en de resultaten te meten. Het biedt gestandaardiseerde terminologie, in het kader van eenheid van taal, zodat informatie over cliënten op een consistente en transparante manier kan worden vastgelegd. Hierdoor verbetert de samenwerking tussen de wijkverpleegkundigen, andere hulpverleners en mantelzorgers in het netwerk van de cliënt.

Trainingen op maat

Als scholingsbureau biedt Fierit trainingen op maat, aangepast aan de specifieke behoeften van uw organisatie. Of je nu begint met de implementatie van het Omaha-systeem, nieuwe medewerkers t.a.v. het Omaha-systeem wilt scholen of geroutineerde medewerkers wilt bijscholen, wij staan klaar om uw organisatie te helpen.

Waarom kiezen voor Fierit als Omaha-scholingspartner?

  1. Ervaring als gecertificeerd ECD-leverancier: Fierit heeft jarenlange ervaring met de integratie van het Omaha-systeem in het Fierit-ECD. Hierdoor kunnen we zorgorganisaties optimaal begeleiden bij de implementatie van zowel zorgprocessen als digitale hulpmiddelen.
  2. Ervaring in de zorg: De trainers van Fierit hebben veel ervaring in de zorg, mede dankzij hun team dat bestaat uit veel oud-zorgprofessionals. Onze trainers ‘spreken de taal van de zorg’ en weten uit ervaring hoe een dag in de praktijk verloopt. Hierdoor geven onze trainers niet enkel een ’theoretische training’, maar kunnen zij ook ingaan op praktijk voorbeelden en een sparringpartner zijn t.a.v. actuele casustieken. Deze kennis combineren we met onze uitgebreide expertise in het gebruik van het ECD.
  3. Advies methodiek: Fierit beheert meerdere methodieken in haar ECD. Door kennis te hebben over deze verschillende methodieken kan Fierit goed adviseren over welke methodiek het beste op welk soort zorgproces aansluit.

Interesse

Ben je geïnteresseerd in hoe onze trainingen jouw zorgorganisatie kunnen ondersteunen? Neem dan contact met ons op voor meer informatie over onze scholingsmogelijkheden.

Heeft u een vraag?

Ivar Grote Punt

Zorgverslimmer bij Fierit

Neem contact opNeem contact op

Wij zijn Fierit

De slimme partner voor menselijke zorg.

  • Dé zorgverslimmers

    40+ experts in ict, data, zorg, consultancy en projectmanagement

  • 15+ jaar ervaring in digitalisering

    In ouderenzorg en gehandicaptenzorg

  • 170.000 zorgverleners

    Maken gebruik van onze oplossingen

Ivar Grote Punt

Zorgverslimmer bij Fierit

Bekijk profielBekijk profiel

Meer weten over Omaha?

Vul het contactformulier in

Door op de button te klikken ga je akkoord met het Tenzinger privacy statement.
Brochure06 jun 2024

Elektronisch cliënten dossier

Fierit voor de ouderenzorg

Maak kennis met Fierit: de toonaangevende pionier in langdurige zorg! Met een gepassioneerd team van 40 collega’s streven we er elke dag naar het leven van zorgverleners te vereenvoudigen. Onze geheime kracht? Een persoonlijke en klantgerichte benadering die klanten verandert in waardevolle partners voor een gezamenlijke toekomst in de zorgsector.​

In deze brochure lees je:

  • Wat Fierit kan betekenen voor de ouderenzorg
  • Wat de voordelen zijn van het Fierit ECD
  • Hoe Fierit ingezet kan worden binnen jouw organisatie

Pim Post

Zorgverslimmer bij Fierit

Bekijk profielBekijk profiel

Download nu

Vul je gegevens in en ontvang het whitepaper

Door op de button te klikken ga je akkoord met het Tenzinger privacy statement.

Ook interessant

Brochure25 sep 2024

De 10 belangrijkste voordelen van het ECD Fierit

Met ons ECD Fierit worden alle zorg- en administratieve processen geoptimaliseerd en kunnen gegevens op een betrouwbare wijze en volgens wet- en regelgeving worden uitgewisseld.
Lees meer +
Klantverhaal29 mei 2024

Digitalisering op Sint Maarten

Papieren dossiers zijn verleden tijd dankzij Fierit

Na meer dan vijftig jaar werken met papieren cliëntendossiers, was de White Yellow Cross Care Foundation (WYCCF) op Sint Maarten toe aan digitalisering. Het had behoorlijk wat voeten in aarde, maar na een soepel implementatietraject, werken de medewerkers van WYCCF sinds 1 februari met Fierit. Tenzinger én WYCCF kijken terug op een mooie samenwerking.

“We waren al jaren bezig met de voorbereidingen om digitaal te gaan werken en het stond als doel in ons strategisch plan”, begint Bregje Boetekees van de White Yellow Care Cross Foundation. “We liepen tegen verschillende dingen aan: informatie over cliënten was verspreid vastgelegd, soms in wel acht verschillende dossiers. Ook wilden we graag groener werken en voorkomen dat we uit onze voegen barsten vanwege de opslag in ons medisch archief. Na interne audits wisten we: dit kan beter.”

Maar ze ontdekten al snel: digitaliseren doe je niet zomaar. “We hebben eerst met een consultant al onze processen beschreven en zijn toen gaan kijken of er leveranciers waren met digitale oplossingen die zouden matchen”, vertelt Bregje verder. “Omdat de gezondheidszorg op Sint Maarten op een vergelijkbare manier is ingericht als in Nederland, was er een voorkeur voor een leverancier uit Nederland. Een aantal leveranciers gaf aan dat ze nog geen Engelstalige oplossingen konden leveren, wat voor ons wel een vereiste was. We gingen er al een beetje vanuit dat we drie jaar te vroeg waren en nog even moesten wachten. Dat veranderde toen Tenzinger enthousiast aangaf dat het Fierit ECD in het Engels te presenteren is.

Een goede adoptie: hoe doe je dat?

Vanuit Nederland ging een team van Tenzinger met deze uitdaging aan de slag. “De processen waren al volledig in kaart gebracht, dus dat hielp”, zegt Pim Post van Tenzinger. “Wij zijn vervolgens gaan kijken hoe we de digitalisering zo slim mogelijk konden aanpakken met de methodieken die we al hadden, zonder heel veel maatwerk te hoeven verrichten. We hebben een basisinrichting gemaakt en daarmee een aantal demosessies voor eindgebruikers georganiseerd. Daardoor hebben we de hele organisatie meegenomen in het besluitvormingsproces en veel draagvlak gecreëerd. Vervolgens zijn er eind 2023 twee collega’s van Tenzinger drie weken naar Sint Maarten gevlogen om Fierit te implementeren.” Een periode waar Pim en zijn collega Mareille Hulshof warme herinneringen aan hebben. “Vanaf de eerste dag was er echt een klik”, zegt Mareille. “We waren direct onderdeel van het team en dat zijn we drie weken lang gebleven. Iedereen is zo lief en vriendelijk tegen elkaar. Het maakt niet uit wie je bent of welke rol je hebt: het was hartverwarmend.”

Na een periode van finetunen en feedback, was het in februari 2024 tijd voor de livegang. “Voor veel medewerkers op Sint Maarten is het werken met computers nieuw”, vertelt Mareille. “Dus soms moesten we echt beginnen met stap één: de computer aankrijgen en inloggen met je gegevens. We hebben het systeem zo herkenbaar en gebruiksvriendelijk mogelijk gemaakt en daarom zijn alle cliënten en een deel van hun gegevens – zorglocatie, zorgproduct- voorafgaand aan de trainingen al in Fierit vastgelegd. Dat was een goed begin.” Nu is het zaak om tot volwaardige dossiers te komen. Dat vraagt inzet van alle betrokkenen, weet Mareille. “Dat gebeurt ook stapje voor stapje”, zegt ze. “Het is echt een overstap van papier, Excel of Word, naar het nieuwe digitale systeem. We hebben heel veel hulp gehad van de maatschappelijk werkers: twee dames die echt keihard hun best hebben gedaan om voor de ouderenzorg en de gehandicaptenzorg al die gegevens te verzamelen en in Fierit vast te leggen. En nu zie je bijvoorbeeld ook dat de paramedici aan het kijken zijn welke documenten ze lokaal op de schijf hebben staan en hoe ze die documenten kunnen uploaden in het documentmanagementsysteem in Fierit.”

Meer tijd aan het bed

Het aanbod vanuit Tenzinger, om cliëntgegevens geautomatiseerd te importeren, sloegen Bregje en Jan Peter bewust af. “Door clientgegevens zelf in te vullen, leer je omgaan met Fierit”, legt Bregje uit. “Het kost nu misschien heel veel tijd, maar uiteindelijk levert het natuurlijk tijd op.” Er zijn ruim 220 mensen die met het nieuwe systeem (gaan) werken: van de groepsleiders tot verplegend personeel, artsen, paramedici en maatschappelijk werkers. Het grootste deel heeft al ingelogd, ziet Jan Peter. “Ik denk dat het merendeel van de gebruikers echt toe was aan automatisering. Je ziet mensen het met ontzettend veel enthousiasme proberen. Ook mensen die het totaal niet gewend zijn om zo te werken. Die vragen hulp aan de early adopters die het dan uitleggen en voordoen. De bereidwilligheid is heel hoog.”

Het kost nu even tijd, maar straks levert het tijd op.

Jan Peter en Bregje hopen dat het gebruik van Fierit uiteindelijk tijd aan bed oplevert en dat gebruikers minder tijd kwijt zijn aan het rapporteren. “Nu is dat nog even andersom, omdat mensen nog moeten leren werken met het systeem. Maar we horen nu al mensen zeggen: ik heb meer tijd over omdat ik niet alles meer in losse mappen hoef te schrijven.” Meer tijd aan het bed is welkom op Sint Maarten, maar het probleem is er minder nijpend dan in Nederland”, vertelt Bregje. “We zijn in de gezegende omstandigheid dat we veel minder tijd kwijt zijn aan verplichte registraties en dat we meer minuten aan het bed hebben dan je in de Nederlandse zorg ziet. Dingen als pyjamadagen in het verpleeghuis en dagen dat je niet gedoucht wordt, zijn hier ondenkbaar.”

Toewijding aan de zorg

Ook bij het vervullen van vacatures ziet Bregje verschillen. “Wij hebben ook steeds meer moeite om vacatures te vullen, maar ik denk dat we mensen hier langer voor de zorg behouden dan in Nederland”, zegt ze. “Daar zie je veel mensen vrij jong weer uitstromen, omdat ze opgebrand raken. De werkdruk is heel hoog en de waardering matig. Hier is de toewijding aan de zorg heel groot en stromen mensen minder uit. Er zijn zelfs veel mensen die op latere leeftijd willen instromen in de zorg. Mensen die na de middelbare school direct moesten gaan werken, omdat er anders geen inkomen was en ze niet de kans hebben gehad om een vervolgopleiding te doen. Die duwen zich nu alsnog door zo’n opleiding heen en komen stage bij ons lopen. Wij proberen ook te investeren in mensen die talent laten zien voor zorg, zoals veel facilitair medewerkers tijdens COVID. Daarnaast is Sint Maarten een relatief jonge migrantenmaatschappij die nog niet zo hard vergrijst. Dat geeft ons nog redelijk wat opties om mensen te vinden voor dit vak.”

Mareille en Pim zagen in hun tijd op Sint Maarten ook wat de zorg op Sint Maarten aantrekkelijk maakt. “Wij hebben vaak gedacht: dit zou een fijne plek zijn om te wonen en te werken”, vertelt Mareille. “Het is een veilige werkomgeving met een open cultuur. Iedereen is zo vriendelijk voor elkaar. Er is zoveel liefdevol contact tussen medewerkers en cliënten, maar ook tussen medewerkers onderling, en dus ook naar ons toe.”

Cultuur van korte lijnen

“Ik denk dat dit ook de cultuur is van ons eiland: vriendelijk en outgoing”, zegt Bregje. “En WYCCF is een platte organisatie, met korte lijnen. We hebben een actief opendeurbeleid, waarbij iedereen altijd binnen kan komen met alle vragen. En dat merk je nu ook met zo’n implementatie van Fierit: mensen durven gewoon te vragen hoe het zit. Momenteel lopen ze de deur plat. Ze zien dingen en komen vragen of het handiger kan, of korter. Dat is een onwijs goed teken. Het betekent dat mensen echt betrokken zijn bij de materie.”

“Ik denk dat dit opendeurbeleid echt goed werkt”, reageert Pim. “Je houdt vanuit alle lagen feeling met wat er speelt binnen de organisatie. Hier wordt het beleid geschreven door medewerkers die dicht bij de zorg staan doordat ze nagenoeg allemaal op de afdeling werken. En daardoor zien die mensen direct wat er speelt bij de eindgebruikers en hebben ze zorginhoudelijke kennis.”

Alle betrokkenen kijken dan ook terug op een leerzaam en bijzonder project. “De samenwerking was er een uit het boekje: perfect”, besluit Jan Peter. “We hebben constant met elkaar gekeken: hoe gaan we dingen pragmatisch aanpakken, hoe zorgen we ervoor dat we verder komen? Af en toe deden we een stapje achteruit, om er daarna weer één naar voor te kunnen doen. Dat was heel fijn.” En die succesvolle samenwerking gaat als een lopend vuurtje rond, zo blijkt. “Ook zorginstellingen op Saba en Sint Eustatius willen de switch gaan maken van papier naar digitaal”, zegt Bregje. Het team van Tenzinger staat al in de startblokken.

De samenwerking was er een uit het boekje: perfect

Over White Yellow Cross

De White Yellow Cross Care Foundation is een particuliere NGO op Sint Maarten, die al meer dan 50 jaar bestaat. De stichting levert 11 verschillende zorgproducten, een combinatie van diensten, waaronder verpleeghuiszorg, ouderenzorg, dagbehandeling psychiatrie, een revalidatiecentrum en hospice, wijkverpleging, kraamzorg, thuiszorg en de gehele verstandelijk gehandicaptenzorg.

Ook interessant

Klantverhaal29 mei 2024

Succesvolle Cloudtransitie: Saxenburgh Optimaliseert Zorg met Fierit as a Service

Onlangs is Saxenburgh succesvol overgestapt naar Fierit as a Service (FaaS), waarbij ze hun on-premise setup hebben vervangen door een cloudgebaseerde oplossing. Deze overstap is bedoeld om de organisatie te ontlasten van softwarebeheer, waardoor gebruikers zich kunnen concentreren op hun dagelijkse taken met verbeterde professionele applicaties.
Lees meer +
Klantverhaal10 feb 2021

Zorggroep Noorderboog kiest voor Fierit als ECD in de cloud

Lees meer +
Brochure25 sep 2024

De 10 belangrijkste voordelen van het ECD Fierit

Met ons ECD Fierit worden alle zorg- en administratieve processen geoptimaliseerd en kunnen gegevens op een betrouwbare wijze en volgens wet- en regelgeving worden uitgewisseld.
Lees meer +
Klantverhaal29 mei 2024

Klantcase

Succesvolle Cloudtransitie: Saxenburgh Optimaliseert Zorg met Fierit as a Service

Afgelopen maand is Saxenburgh succesvol overgestapt naar Fierit as a Service (FaaS), waarbij ze hun on-premise setup hebben vervangen door een cloudgebaseerde oplossing. Deze overstap, mede mogelijk gemaakt door Fierit, is bedoeld om de organisatie te ontlasten van softwarebeheer, waardoor gebruikers zich kunnen concentreren op hun dagelijkse taken met verbeterde professionele applicaties. We spraken met Hans Spijker (projectleider ICT) en Laura Slot (functioneel applicatiebeheerder) van Saxenburgh om terug te blikken op deze succesvolle implementatie.

De belangrijkste reden voor Saxenburgh om uit te breiden naar FaaS is tijdsbesparing. “We zijn als klein ziekenhuis redelijk beperkt in de middelen en inzet van onze technische IT-medewerkers. Het kost daarom veel tijd om datasystemen en services in de lucht te houden”, vertelt Hans. “Door deze naar de cloud van Fierit te verplaatsen, kunnen we veel technische uren besparen. Daarnaast kunnen wij als organisatie het beveiligingsaspect lang niet zo goed aanpakken als Fierit dat kan.”

Voorbereiding

Saxenburgh wilde een heldere communicatie richting alle medewerkers over de overstap naar FaaS. In eerste instantie startte Saxenburgh met een technische werkgroep voor de migratie. Al snel werd besloten om ook een functionele werkgroep op te richten. “Deze aanpak hielp enorm bij het betrekken en informeren van onze medewerkers. Andere disciplines gaven terug dat ze het fijn vonden om mee te kunnen denken en dat ze goed op de hoogte werden gehouden.”

Ter voorbereiding op de implementatie werd een projectplan geschreven, handleidingen ontvangen en stappenplannen samen opgesteld. “We gebruikten onder andere nieuwsbrieven om onze medewerkers op de hoogte te houden van de FaaS-implementatie. Door hen stap voor stap mee te nemen in ons draaiboek, konden we hen geruststellen over de overstap”, voegde hij toe.

Ook Lisette Maris, projectmanager bij Fierit, zag dat Saxenburgh zich goed had voorbereid. “Het was indrukwekkend om te zien hoe goed Saxenburgh de interne communicatie en gebruikersbetrokkenheid had geregeld. Deze tijdige betrokkenheid zorgde ervoor dat gebruikers hun input konden leveren en wisten wat er ging gebeuren en wat er van hen verwacht werd”, aldus Lisette. “Ook had Saxenburgh zelf een draaiboek gemaakt met daarin voor hen belangrijke activiteiten rondom de migratie, welke we geïntegreerd hebben in ons draaiboek waarmee we tot een gezamenlijk gedetailleerd migratiedraaiboek kwamen.”

Implementatie

De overgang naar FaaS  was een spannend moment voor Saxenburgh. “Voor een organisatie als Saxenburgh is het niet wenselijk om een hele dag zonder systeem te zitten. Daarom was het essentieel om de implementatie zo spoedig mogelijk te laten verlopen”, aldus Hans. “We begonnen ’s nachts al met de voorbereidingen om de zorg zo min mogelijk te belasten. Ondanks een korte storing (technische) externe verstoring, verliep de implementatie vlot en kijken we tevreden terug op het proces. Kort na het middaguur waren wij weer up and running vanuit de FaaS.”

Samenwerking

Hans prijst de samenwerking tussen Fierit en Saxenburgh. “De samenwerking verliep goed. Er was voldoende inhoudelijke kennis en een goede afstemming tussen beide partijen. Voor de implementatie had ik wekelijks contact met Lisette van Fierit over wat er allemaal moest gebeuren om de implementatie goed te laten verlopen”, zegt Hans. Laura voegt toe: “De communicatielijnen tussen Fierit en Saxenburgh waren kort, dus als we een vraag hadden, kregen we snel antwoord.”

Lisette kan zich vinden in de woorden van Hans en Laura. “Ik kijk terug op een fijne, prettige samenwerking met Hans en de projectgroep”, aldus Lisette. “Door regelmatige afstemming met Hans waren we aan beide kanten goed op de hoogte van de voortgang en bijvoorbeeld over de vragen of zaken die er speelden. Op die manier kon er snel geschakeld worden tussen beide partijen.”

Voordelen

Hans en Laura merken dat de voordelen van FaaS duidelijk merkbaar zijn binnen de organisatie. “Het onderhoud en beheer van de service is nu beter en Fierit werkt sneller. Daarnaast hebben we een nieuwe lay-out die er fris uitziet”, vertelt Hans. “Al met al zijn ze erg tevreden met de overstap naar FaaS.”

Toekomst

Saxenburgh blijft streven naar verbeteringen in hun zorgprocessen. “We kijken steeds naar hoe we kunnen blijven verbeteren en waar we de zorg blij mee kunnen maken, dat blijft ook steeds onze insteek. We werken momenteel aan een nieuw project met Fierit voor het cliëntvolgsysteem. Hiervoor zijn we nu druk bezig met het functioneel ontwerp, zodat het bij onze wensen aansluit. In de toekomst hopen we dit systeem te gebruiken voor diverse aspecten van cliëntregistratie en monitoring van hun proces, dus dat is een mooi vooruitzicht”, deelde Hans.

Met de succesvolle implementatie van Fierit as a Service heeft Saxenburgh een belangrijke stap gezet in het optimaliseren van hun zorgprocessen en het verlichten van de administratieve lasten, waardoor ze meer tijd en middelen hebben om te focussen op hoogwaardige zorg voor hun patiënten.

Over Saxenburgh

Saxenburgh biedt een compleet aanbod in ziekenhuiszorg, ouderenzorg, revalidatiezorg en thuiszorg. Met een enthousiast team van medisch specialisten, verpleegkundigen en ondersteunende professionals werkt Saxenburgh aan de beste zorg voor de inwoners in regio Hardenberg.

Heeft u een vraag?

Benjamin Veld

Zorgverslimmer bij Fierit

Neem contact opNeem contact op

Interessante artikelen

Klantverhaal07 okt 2024

Saba Cares over de succesvolle overgang van papieren dossiers naar digitale zorg met Fierit

Saba Cares, hét zorgcentrum op het eiland Saba in het Caribisch gebied, werkte voorheen met complexe papieren dossiervoering. Met de keuze voor Fierit als elektronisch cliëntendossier (ECD) heeft Saba Cares niet alleen een flinke sprong gemaakt in de digitalisering, maar ook de zorg voor hun cliënten naar een hoger niveau getild.
Lees meer +
Klantverhaal29 mei 2024

Papieren dossiers zijn verleden tijd dankzij Fierit

Na meer dan vijftig jaar werken met papieren cliëntendossiers, was de White Yellow Cross Care Foundation (WYCCF) op Sint Maarten toe aan digitalisering. Het had behoorlijk wat voeten in aarde, maar na een soepel implementatietraject, werken de medewerkers van WYCCF sinds 1 februari met Fierit.
Lees meer +
Klantverhaal09 aug 2021

Het kinderdagcentrum van De Trans gaat live met Fierit

Lees meer +
Terug naar alle eventsWebinar19 Mar10:00

Webinar

Kansen met zorgdomotica

Kansen met zorgdomotica

Door het koppelen van verschillende informatiebronnen kan het zorgproces worden verbeterd. We onderzoeken welke rol de data uit domotica kan spelen voor een slimme inzet van zorg. Welke voordelen levert dit op voor de inzet van personeel, of op het gebied van patiënttevredenheid? Welke rol kan AI hierin spelen? In dit webinar neemt Rick Smits je mee in de bevindingen voor een optimaal zorgproces. Meld je hier aan en laat je inspireren!

Pjotr Oude Luttikhuis

Zorgverslimmer bij Fierit

Bekijk profielBekijk profiel

Meld je aan voor het event

Vul je gegevens in.

Terug naar alle eventsWebinar19 Mar10:00

Webinar

Optimaliseer het potentieel van data binnen regionale samenwerking in de zorg

Ontdek de kansen die data biedt bij regionale samenwerkingen in de zorg

In de webinar gaan wij dieper in op het belang van optimalisatie van data binnen regionale samenwerkingen in de zorg en de trends die deze samenwerkingen vormgeven. Ontdek hoe 6Gorilla’s, als dé expert op het gebied van data in de zorg, je kan ondersteunen bij het realiseren van je data-ambities.

Leer in de webinar alles over het potentieel van data binnen regionale samenwerking in de zorg. Een stap waar zowel data professionals, zorgprofessionals als de client baat bij hebben. Meld je hier aan en laat je inspireren!

Pjotr Oude Luttikhuis

Zorgverslimmer bij Fierit

Bekijk profielBekijk profiel

Meld je aan voor het event

Vul je gegevens in.

Terug naar alle eventsBeurs9 - 11 Apr09:30

Fit for the future

Zorg & ICT 2024

Ontmoet onze Zorgverslimmers

Op 9, 10 en 11 april staan wij op de vakbeurs Zorg & ICT. Zorg & ICT is het grootste health tech evenement van Nederland én de jaarlijkse ontmoetingsplek waar professionals samen werken aan toekomstbestendige zorg.

Datum: 9, 10 en 11 april 2024

Tijd: 09:30 – 16:30 uur

Locatie: Jaarbeurs Utrecht

Wij vertellen je graag meer over onze slimme oplossingen voor de zorg. Zien wij je in de Jaarbeurs? Schrijf je gratis in.

Ik ben erbij!

 

Medicore onthult UP: een virtuele collega in het ECD

Met de introductie van UP, een innovatieve tool in het EPD/ECD, maakt Medicore een significante sprong vooruit. UP helpt zorgverleners om in één oogopslag belangrijke informatie en signalen te zien, zodat ze meer tijd overhouden voor zorg. In plaats van zoeken in verslagen, visualiseert UP de meest relevante informatie automatisch.

​​​​​​​Ontdek hoe UP zorgt voor meer ruimte in je hoofd en meer tijd in je agenda.

Sprekers: Siep Kosse, directeur Medicore en Maarten van Vulpen, Product manager Medicore

Dinsdag 9 april | 11:30 – 12:00 uur | Theater 5

Meld je aan voor dinsdag

 

Donderdag 11 april | 11:30 – 12:00 uur | Theater 5

Meld je aan voor donderdag

Hoe geeft hyperautomation tijd terug voor jouw zorgorganisatie?

Zie jij steeds vaker de term hyperautomation voorbij komen en vraag je je af of en hoe je het kunt inzetten voor jouw zorgprocessen? Dan wil je deze sessie niet missen. Data- en analyticsconsultant en hyperautomation expert Quintijn Aman van 6G laat je zien wat hyperautomation is, hoe je het goed kunt inzetten voor jouw processen, wat de basisvoorwaarden zijn voor succes en hoe hyperautomation tijd teruggeeft in jouw zorgorganisatie.

Na deze sessie loop je met een dosis inspiratie en praktische tips de zaal uit.

Dinsdag 9 april | 13:30 – 14:00 uur | Theater 1
Spreker: Quintijn Aman, Consultant Data & Analytics bij 6Gorilla’s

Meld je aan

Ontdek de mogelijkheden van AI in jouw ECD

Lijkt het jou ook fijn als je gewoon een vraag kan stellen aan het ECD, in plaats van een heel dossier door te moeten zoeken? Het kan met een AI-assistent in het ECD! Net als het omzetten van een overdrachtsverslag naar een tekst die begrijpelijk is voor cliënten en verwanten, of het automatisch vertalen van het cliëntdossier naar de moedertaal van de cliënt.

Ontdek in deze sessie hoe AI er voor kan zorgen dat jij meer tijd voor zorg krijgt!

Woensdag 10 april | 11:30 – 12:00 uur | Theater 5
Sprekers: Pim Post, Teamlead Projectmanagement en Luna de Rooij, Consultant Fierit

Meld je aan
Blog19 jun 2023

Ouderenzorg

GRIP op probleemgedrag in de ouderenzorg

GRIP op probleemgedrag is een effectieve methode bij ouderen met dementie. Probleemgedrag – of onbegrepen gedrag – komt veel voor bij verpleeghuisbewoners met dementie. Roepen, onrustig zijn of geagiteerd reageren; het zorgt voor een verminderde kwaliteit van leven bij bewoners en een verhoogde belasting van het personeel.

Mareille Hulshof

Zorgverslimmer bij Fierit

Bekijk profielBekijk profiel

GRIP geeft handvatten aan het multidisciplinaire team om de onderliggende oorzaken van het probleemgedrag te vinden en daar met elkaar een oplossing voor te vinden. Onderliggende oorzaken van probleemgedrag kunnen bijvoorbeeld onvervulde behoeften zijn, stress of de manier waarop ouderen proberen om te gaan met veranderingen in hun leven.

Doel van GRIP

  • kwaliteit van leven van mensen met dementie verbeteren
  • mensen met dementie, en hun naasten, voelen zich prettiger
  • minder gebruik van psychofarmaca, waarvan het effect en de bijwerkingen onduidelijk zijn

Kijk en luister naar de ervaringen met GRIP via deze video:

Over GRIP

GRIP is door GERION in samenwerking met het UKON-netwerk en UNO-VUmc ontwikkeld en door onderzoeker Sandra Zwijsen geïmplementeerd en geëvalueerd.

Voor wie?

Psychogeriatrische afdelingen van verpleeghuizen en voor kleinschalige woonvormen. Ook ambulante- en thuiszorgteams werken met GRIP. Het ideale GRIP-team bestaat uit een zorgmedewerker (bijvoorbeeld EVV-er of geriatrisch verpleegkundige), een arts of manager (bijvoorbeeld teamleider, kwaliteitsfunctionaris) en een psycholoog.

GRIP in 4 stappen

  1. Vroegtijdig vaststellen van probleemgedrag door verbeterde signalering door verzorging, aan de hand van een scorelijst (NPI-Q). Het advies is om elke 6 maanden de bewoners van de afdeling te screenen.
  2. Afhankelijk van de signalen, kan eventuele analyse van het gedrag plaatsvinden met behulp van een werkblad, dat wordt doorgegeven aan de arts (bij een lichamelijke oorzaak) en/of aan de psycholoog (bij een mogelijk psychische oorzaak).
  3. Als er sprake is van probleemgedrag, is de volgende stap het opstellen van een behandelplan, -doel en evaluatiemoment door de arts en/of psycholoog.
  4. Evaluatie van de behandeling met het team door de arts of psycholoog.

GRIP in Fierit

De stappen voor Methodisch werken met GRIP kunnen vanuit ons ECD Fierit ondersteund worden. De methode GRIP is daarvoor gestandaardiseerd, aanvullend met workflow (taken komen automatisch op de takenlijst) en een plan structuur. Er kan gerapporteerd worden op de doelen en interventies die zijn opgesteld via GRIP. Ook kunnen deze getoond worden in de ZorgApp.

Randvoorwaarden om GRIP in Fierit goed te gebruiken

  • Gebruik van workflow en de takenlijst
  • Autorisaties per rol zodat taken bij de juiste gebruikersgroepen naar voren komen
  • Methodische training in GRIP. Neem voor een train-de-trainer cursus contact op met GERION.

Wil je meer weten over deze module? Neem dan contact met ons op!

Heb je een vraag?

Mareille Hulshof

Zorgverslimmer bij Fierit

Neem contact opNeem contact op

Ook interessant

Brochure25 feb 2021

Informatiebeveiliging Fierit

Wij hebben uitgebreide maatregelen getroffen om informatiebeveiliging goed te regelen en het veilig werken met Fierit te borgen.
Lees meer +
Brochure25 sep 2024

De 10 belangrijkste voordelen van het ECD Fierit

Met ons ECD Fierit worden alle zorg- en administratieve processen geoptimaliseerd en kunnen gegevens op een betrouwbare wijze en volgens wet- en regelgeving worden uitgewisseld.
Lees meer +
Whitepaper14 jun 2023

Integratie is onmisbaar

Een heldere API strategie maakt verzamelen, verbinden en verslimmen mogelijk

Elektronische gegevensuitwisseling wordt meer en meer een randvoorwaarde voor het leveren van goede zorg. Hoe meer informatie automatisch wordt gedeeld, zonder dat mensen gegevens hoeven over te tikken, hoe minder tijd zorgverleners kwijt zijn aan afstemming en hoe meer ze zich kunnen focussen op hun kerntaak: het verlenen van goede zorg.

Integratie, interoperabiliteit en API’s

API’s spelen een cruciale rol in het mogelijk maken van integratie en interoperabiliteit. In deze whitepaper gaan we dieper in op waarom API’s zo belangrijk zijn, vind je voorbeelden van API’s en wat onze visie en strategie is op het gebied van API’s.

In deze whitepaper lees je:

  • Hoe interoperabiliteit, integraties en API’s samenkomen
  • Welke veelgebruikte API’s er zijn in de zorg
  • Praktijkvoorbeelden van succesvolle API-projecten

 

Download nu

Vul je gegevens in en ontvang het whitepaper

Ook interessant

Whitepaper30 apr 2019

Factsheet Interoperabiliteit: van API’s tot ZIB’s

In deze factsheet Interoperabiliteit lees je hoe Tenzinger werkt aan standaardisering binnen een een complex zorg-ICT landschap.
Lees meer +
Blog16 feb 2023

Zo blijft de informatie in onze software veilig

Hoe houden wij de informatie in onze software veilig? We gaan in gesprek met onze Chief Information Security Officer (CISO) Erik-Jan Davids.
Lees meer +
Klantverhaal29 mei 2024

Papieren dossiers zijn verleden tijd dankzij Fierit

Na meer dan vijftig jaar werken met papieren cliëntendossiers, was de White Yellow Cross Care Foundation (WYCCF) op Sint Maarten toe aan digitalisering. Het had behoorlijk wat voeten in aarde, maar na een soepel implementatietraject, werken de medewerkers van WYCCF sinds 1 februari met Fierit.
Lees meer +

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Zo ben jij elke maand op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de zorg!

Door op de button te klikken ga je akkoord met het Fierit privacy statement