Neem vrijblijvend contact op
Bel +31 88 648 10 12

Elektronisch Cliënten Dossier

Betrouwbare informatie; altijd en overal inzichtelijk


Multidisciplinair samenwerken in één dossier



Als zorgorganisatie wil je het complete zorgproces in goede banen leiden. Informatie moet altijd up-to-date, volledig en inzichtelijk zijn voor alle betrokkenen. Je hebt daarbij behoefte aan een oplossing die je hierin volledig ondersteunt, die cliënten en verwanten de mogelijkheid biedt de regie in eigen hand te nemen en die het werk van de zorgmedewerkers eenvoudiger maakt. Met ons ECD worden alle zorg- en administratieve processen geoptimaliseerd en kunnen gegevens op een betrouwbare wijze en volgens wet- en regelgeving worden uitgewisseld. Van registratie tot declaratie, van intake tot zorgplan evaluatie, iedereen werkt binnen één dossier.

 

Dagelijks werken er al meer dan 150.000 zorgprofessionals met onze oplossingen en hiermee ondersteunen zij meer dan 320.000 cliënten. Dankzij de flexibiliteit van onze oplossingen kan de inrichting van het ECD volledig worden afgestemd op jullie eigen werkprocessen en methodieken.

Belangrijkste voordelen



✓ Meer tijd voor zorg

Wanneer er verschillende systemen worden gebruikt, worden gegevens vaak meerdere malen vastgelegd en is informatie niet altijd even snel terug te vinden. Dit kost veel tijd en leidt tot onnodige fouten. Met ons ECD is dit verleden tijd en heb je alle relevante informatie over de cliënt op één plek beschikbaar voor alle betrokkenen. Het invoeren van gegevens en informatie is simpel en gebeurt zoveel mogelijk direct bij de cliënt. Zo hou je meer tijd over waar het echt om draait; het leveren van kwalitatieve zorg.

 

✓ Efficiënte administratie

Je hebt altijd in één overzicht de openstaande taken en afspraken; inclusief urenregistratie, facturatie en de toewijzing van kosten. Hiernaast worden de werkprocessen volgens jullie eigen methodiek ingericht en hebben we een koppeling met standaardtaken en –procedures.

 

✓ Eén cliënt één dossier

Het zorgnetwerk van een cliënt bestaat uit veel verschillende personen. Denk hierbij aan specialisten, behandelaren, verpleegkundigen, begeleiders, vrijwilligers, familieleden, financiers, maar ook de huisarts. Alle disciplines werken met het ECD in één systeem. Zo ontstaat er duidelijkheid over de zorgafspraken met de cliënt, de geleverde zorg, toekomstige behandeling en hoe dit alles zich verhoudt tot het zorgbudget. Lees hier meer over de integratie van de medische en behandelgegevens in het cliëntdossier.

✓ Altijd en overal de juiste informatie
Onze oplossing draait in de cloud. Dit betekent dat je software altijd en overal beschikbaar is. Dit maakt het voor zorgprofessionals mogelijk om zowel online als offline direct bij de cliënt gegevens in te zien, te wijzigen en toe te voegen vanaf een tablet of mobiel.

 

✓ Integratie met HRM & Rooster
Om jouw zorgorganisatie volledig te ontzorgen bieden wij een totaaloplossing aan. Het ECD kan gekoppeld worden aan onze HRM oplossing. Hierdoor heb je meteen inzichtelijk of je voldoende gekwalificeerde mensen aan boord hebt om aan de zorgvraag van je cliënten te voldoen. Lees meer over HRM, Planning en Rooster.

 

✓ Verhoog de cliënttevredenheid
Dankzij het cliënt- en verwantenportaal zijn alle betrokkenen altijd op de hoogte van de huidige situatie. Het is zelfs mogelijk om samen met de cliënt en/of de verwanten het dossier bij te werken. Dit vergroot de betrokkenheid, verbetert de kwaliteit van informatie en verhoogt de cliënttevredenheid.

Wat onze klanten zeggen



"De kosten van de administratieve ondersteuning zijn circa 10 procent omlaag gegaan, terwijl de direct beschikbare tijd voor de cliënt met circa 15 procent is toegenomen."

"Binnen vijf maanden zijn wij live gegaan met het ECD van Fierit. Alle 400 locaties zijn aangesloten, waardoor meer inzicht in het complete zorgproces is ontstaan."

“Onze medewerkers willen hun tijd zoveel mogelijk besteden aan het verlenen van zorg en geen last hebben van administratieve rompslomp. Met het ECD van Fierit wordt dit vereenvoudigd.”

Lees meer

“We hebben gekozen voor Cura as a Service zodat we de focus hebben op het leveren van zorg en geen omkijken hebben naar het complete IT-beheer.”

Lees meer

Neem contact met ons op



Heb je vragen over ons ECD en wil je meer weten over alle mogelijkheden?
Vul je gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.