Klantverhalen

Samen met opdrachtgevers werken we aan slimmere zorg

Er is gefilterd op:

Klantverhaal03 dec 2025

Een jaar later: hoe Fierit het White Yellow Cross blijvend heeft veranderd

Een jaar geleden vertelden Bregje Boetekees en Jan Peter Holtland van het White Yellow Cross Care Foundation (WYCCF) op Sint Maarten hoe hun organisatie de overstap maakte van papieren dossiers naar het Elektronisch Cliënten Dossier van Fierit. Inmiddels zijn ze verder in het traject. Hoe staat het er nu voor? En waar liggen de volgende ambities?
Lees meer +
Klantverhaal04 nov 2025

Wzd-module in Fierit ECD: Minder administratie bij SOVAK

Met de nieuwe Wzd-module in het Fierit ECD zet Sovak een grote stap richting minder administratie en meer tijd voor cliënten. De vernieuwde module sluit beter aan op hun MDO-werkwijze en doet meer een beroep op de professionaliteit van begeleiders. Functioneel beheerder Jacqueline Oskamp en kwaliteitsbevorderaar Claudia Wagemakers vertellen hoe de implementatie verliep, welke voordelen het opleverde én hoe het bijdraagt aan bewustwording rondom onvrijwillige zorg.
Lees meer +
Klantverhaal01 jul 2025

SEIN boekt grote stappen met applicatiebeheer van Fierit: “We hebben echt een sprint gezet”

Toen SEIN zonder interne applicatiebeheerder kwam te zitten, bood Fierit uitkomst. Met hun deskundige aanpak, domeinkennis en proactieve support zette SEIN grote stappen richting een toekomstbestendige ECD-omgeving. In dit verhaal spraken we manager Stijn de Geus (SEIN) over hun ervaring.
Lees meer +
Klantverhaal19 mei 2025

Hoe Bergweide met applicatiebeheer van Fierit efficiënt blijft als kleine zorgorganisatie

Bergweide is een kleinschalige zorgorganisatie waar alles draait om persoonlijke zorg en efficiënt werken. Met een compacte organisatie kiezen ze bewust voor externe ondersteuning. Voor het applicatiebeheer van hun ECD vonden ze in Fierit een betrouwbare en passende partner. Zorgmanager Monique Ekers deelt haar ervaringen.
Lees meer +
Klantverhaal07 mrt 2025

Saxenburgh live met cliëntvolgsysteem: efficiënter werken en betere dataveiligheid

Saxenburgh heeft met succes het nieuwe cliëntvolgsysteem (CVS) in gebruik genomen. Dit systeem zorgt voor minder administratieve lasten, minder dubbelingen en een efficiëntere werkwijze. We spraken een aantal belangrijke betrokkenen over de livegang en hun ervaringen.
Lees meer +
Klantverhaal07 okt 2024

Saba Cares over de succesvolle overgang van papieren dossiers naar digitale zorg met Fierit

Saba Cares, hét zorgcentrum op het eiland Saba in het Caribisch gebied, werkte voorheen met complexe papieren dossiervoering. Met de keuze voor Fierit als elektronisch cliëntendossier (ECD) heeft Saba Cares niet alleen een flinke sprong gemaakt in de digitalisering, maar ook de zorg voor hun cliënten naar een hoger niveau getild.
Lees meer +
Klantverhaal29 mei 2024

Papieren dossiers zijn verleden tijd dankzij Fierit

Na meer dan vijftig jaar werken met papieren cliëntendossiers, was de White Yellow Cross Care Foundation (WYCCF) op Sint Maarten toe aan digitalisering. Het had behoorlijk wat voeten in aarde, maar na een soepel implementatietraject, werken de medewerkers van WYCCF sinds 1 februari met Fierit.
Lees meer +
Klantverhaal29 mei 2024

Succesvolle Cloudtransitie: Saxenburgh Optimaliseert Zorg met Fierit as a Service

Onlangs is Saxenburgh succesvol overgestapt naar Fierit as a Service (FaaS), waarbij ze hun on-premise setup hebben vervangen door een cloudgebaseerde oplossing. Deze overstap is bedoeld om de organisatie te ontlasten van softwarebeheer, waardoor gebruikers zich kunnen concentreren op hun dagelijkse taken met verbeterde professionele applicaties.
Lees meer +
Klantverhaal09 aug 2021

Het kinderdagcentrum van De Trans gaat live met Fierit

Lees meer +