Opname18 okt 2022

verandermanagement en cultuur

Op weg naar een succesvolle verandering

Veel organisaties staan aan de vooravond van grote veranderingen of transities. Wat is ervoor nodig om grote veranderingen, die veel impact hebben op zorgprofessionals, goed te begeleiden?

In dit webinar focussen we ons daarvoor op een gezonde cultuur. Een cultuur waarin ruimte is voor innovatie, voor het geven en ontvangen van feedback, waar de veranderbereidheid groot is en waar mensen zich gehoord en gezien voelen. Cultuur is één van de acht pijlers van onze visie op ‘De Ideale Zorgorganisatie’. Binnen dit model werken we met acht pijlers die met elkaar in balans moeten zijn. Is het op één van die pijlers niet goed geregeld? Dan is er geen goede basis voor verandering.

Dit is de opname van het webinar dat werd gegeven op 13 oktober 2022.

Bekijk profielBekijk profiel

Stuur mij de opname

Vul onderstaand formulier in en ontvang de opname in je mailbox.

Ook interessant

Whitepaper04 nov 2020

De Ideale Zorgorganisatie: van meten naar beter

Lees meer +
Brochure30 jul 2021

Brochure De Ideale Zorgorganisatie

Onze visie op de Ideale Zorgorganisatie gaat ervan uit dat de belangrijke pijlers binnen een zorgorganisatie in balans zijn.
Lees meer +
Opname07 okt 2021

Met een gezonde cultuur op weg naar de ideale zorgorganisatie

Waarom is cultuur zo belangrijk in je zorgorganisatie? Is er binnen jullie organisatie sprake van een controle- of van een commitmentcultuur?
Lees meer +
Whitepaper10 okt 2022

Implementeren

Hoe implementeer je een ECD?

Bij de selectie van een nieuw ECD letten zorgorganisaties vooral op de functionaliteit die de software biedt. Logisch ook; je wil wel dat het ECD goed aansluit bij je werkprocessen. Er is daarom vaak niet of nauwelijks aandacht voor de implementatiemethodiek. En dat is zonde, want de implementatie bepaalt uiteindelijk of al die zorgvuldig uitgekozen functionaliteiten ook op de juiste manier worden ingericht en of medewerkers die ook goed gebruiken.

Pim Post

Zorgverslimmer bij Fierit

Bekijk profielBekijk profiel

Deze reisgids helpt je op weg

Het succesvol gebruik van je ECD wordt mede bepaald door de implementatie. Bij Tenzinger gebruiken we hiervoor onze eigen implementatiemethodiek.

 

In deze whitepaper beschrijven we hoe deze implementatiemethodiek eruit ziet en wat de Tenzinger-aanpak je oplevert.

Mail mij het whitepaper

Vul onderstaand formulier in om de whitepaper te ontvangen.

Ook interessant

Whitepaper12 apr 2021

Grip op zorg door financiële sturing

In de whitepaper Grip op zorg door financiële sturing lees je hoe je meer grip krijgt op de bedrijfseconomische kant van het zorgproces, hoe je de zorgvraag beter kunt voorspellen en hoe je een realistische begroting maakt.
Lees meer +
Whitepaper21 mrt 2020

Data is de motor voor procesverbetering in de zorg

Data-uitwisseling in de keten is noodzakelijk om zorgprocessen te optimaliseren, efficiency te verhogen en de kwaliteit van zorg te verbeteren. Niet alleen in de eigen organisatie, maar in de hele zorgketen. Wat is er technisch voor nodig om dit te realiseren?
Lees meer +
Opname23 sep 2022

Datagedreven zorg

Zorginhoudelijke ondersteuning door data science

Dagelijks wordt het elektronisch cliëntendossier (ECD) verrijkt met informatie over cliënten, behandelingen en afspraken. Zorgaanbieders zetten deze data op dit moment voornamelijk in voor behandelregistratie, als informatievoorziening naar cliënten en collega’s en de uiteindelijke facturatie. Zonde! Want deze data kunnen we op nog veel meer manieren inzetten ten goede van de zorg.

Dit is de opname van het webinar dat werd gegeven op 20 september.

Maar waar begin je met? Dit is de vraag die bij veel zorgaanbieders speelt. In deze opname nemen data scientist bij 6Gorilla’s Wessel Sandtke en business developer Joep van Gorp je mee in de mogelijkheden van data science. Aan de hand van verschillende praktijkvoorbeelden laten we zien wat zorgaanbieders met de verborgen schat aan data uit het ECD kunnen doen en wat daarvoor nodig is. Ontdek waar je morgen al mee aan de slag kunt.

Stuur mij de opname

Vul onderstaand formulier in en ontvang de opname in je mailbox.

Ook interessant

Whitepaper04 nov 2020

De Ideale Zorgorganisatie: van meten naar beter

Lees meer +
Brochure30 jul 2021

Brochure De Ideale Zorgorganisatie

Onze visie op de Ideale Zorgorganisatie gaat ervan uit dat de belangrijke pijlers binnen een zorgorganisatie in balans zijn.
Lees meer +
Opname07 okt 2021

Met een gezonde cultuur op weg naar de ideale zorgorganisatie

Waarom is cultuur zo belangrijk in je zorgorganisatie? Is er binnen jullie organisatie sprake van een controle- of van een commitmentcultuur?
Lees meer +
Terug naar alle eventsWebinar20 Sep10:00

Datagedreven zorg

Zorginhoudelijke ondersteuning door data science

Dit webinar heeft plaatsgevonden op 20 september 2022, via het formulier hiernaast kun je de opname downloaden.

Dagelijks wordt het elektronisch cliëntendossier (ECD) verrijkt met informatie over cliënten, behandelingen en afspraken. Zorgaanbieders zetten deze data op dit moment voornamelijk in voor behandelregistratie, als informatievoorziening naar cliënten en collega’s en de uiteindelijke facturatie. Zonde! Want deze data kunnen we op nog veel meer manieren inzetten ten goede van de zorg.

Maar waar begin je? Dit is de vraag die bij veel zorgaanbieders speelt. In dit webinar nemen data scientist Wessel Sandtke en business developer Joep van Gorp je mee in de mogelijkheden van data science. Aan de hand van verschillende praktijkvoorbeelden laten we zien wat zorgaanbieders met de verborgen schat aan data uit het ECD kunnen doen en wat daarvoor nodig is. Ontdek waar je morgen al mee aan de slag kunt.

 

 

Bekijk de opname

Blog07 jul 2022

In de toekomst is er meer tijd voor zorg

Value Based Healthcare geeft tijd terug aan de zorg

Zorgorganisaties staan continu oog in oog met maatschappelijke uitdagingen, ontwikkelingen en veranderende wet- en regelgeving. Organisaties moeten voortdurend meebewegen in een veranderende omgeving. En dat terwijl zij erop gericht zijn om de meest passende zorg te leveren aan hun patiënten. Is jouw zorgorganisatie klaar voor de toekomstige veranderingen in het complexe zorglandschap? En hoe draagt Value Based Healthcare daaraan bij?

Chantal Jannink

Zorgverslimmer bij Fierit

Bekijk profielBekijk profiel

Value Based Healthcare

De gezondheidszorg staat de komende jaren voor grote uitdagingen. Door de huidige vergrijzing stijgt de complexe zorgvraag. In alle zorgsectoren is er een groot tekort aan zorgverleners. In 2040 zouden met de huidige prognose meer dan 2 miljoen mensen in de zorg moeten werken om aan de toekomstige zorgvraag te voldoen. Dat is gelijk aan 1 op de 4 werkende mensen. Zonder wijzigingen in het beleid zullen de zorgkosten elk jaar met ongeveer 3% stijgen, tot een bedrag van 170 miljard in 2040. Deze ontwikkelingen vragen naar een integrale aanpak om de zorg betaalbaar, doelmatig en toegankelijk te houden voor alle mensen met een zorgvraag.

Patiënt staat centraal

In de gezondheidszorg wordt mede daarom meer en meer de focus gelegd op het centraal stellen van de patiënt, waarbij wordt voldaan aan de wensen en voorkeuren, zodat de meest kosteneffectieve zorg kan worden geleverd. Michael Porter, professor aan de Harvard Business School en expert op het gebied van strategie en concurrentie, draagt hieraan bij met zijn visie van Value Based Healthcare. Deze behoefte is ontstaan door de verschuiving van kwantiteit naar kwaliteit van zorg, waarbij de toegevoegde waarde voor de patiënt centraal staat.

Waardegedreven zorg

Value Based Healthcare, ook wel waardegedreven zorg genoemd, gaat over het verbeteren van de gezondheidszorg door nadruk te leggen op gezondheidsuitkomsten in plaats van kosten. De definitie van waarde voor een patiënt die vaak wordt gebruikt is die van Michael Porter: “health outcomes achieved per dollar spent” (Porter, 2010)*. De betekenis van deze definitie richt zich op patiëntgerichte uitkomsten, waarin onderscheid wordt gemaakt tussen klinische- en patiëntgerichte uitkomsten, en de kosten gemaakt voor het gehele zorgproces van de individuele patiënt.

Tijd teruggeven aan de zorg

Wij vinden het van groot belang om waarde toe te voegen aan de zorg van de patiënt. Dit doen wij door tijd terug te geven aan de zorg. Door bijvoorbeeld processen op orde te maken, administratieve lasten te verminderen of het invoeren van een vernieuwd ICT-systeem. Tenzinger kan helpen bij het creëren van de randvoorwaarden voor het leveren van Value Based Healthcare met wat wij noemen ‘De Ideale Zorgorganisatie’ (IZO).

Hoe past dit in een Ideale Zorgorganisatie?

Bij kantelingen of grote veranderingen blijkt regelmatig dat bij het vormgeven aspecten van de zorgorganisatie worden ‘vergeten’. Zorgorganisaties kunnen op een bepaalde manier ingericht worden, zodat de fundering voor het leveren van Value Based Healthcare gelegd is. Op basis van ervaringen en theorieën op het gebied van bedrijfsoptimalisatie en implementatie heeft Tenzinger het concept ‘De Ideale Zorgorganisatie‘ gevormd. De IZO bestaat uit 8 pijlers die met elkaar in balans moeten zijn om veranderingen op een toekomstbestendige manier door te voeren. Denk bijvoorbeeld aan de cultuur van een instelling, de inrichting van processen, de veranderbereidheid van medewerkers of de kennis en vaardigheden van professionals. Is jouw organisatie klaar voor een verandering als de invoering van Value Based Healthcare?

Klein beginnen

Ondanks wereldwijde erkenning van het nut van Value Based Healthcare in de cure sector, loopt de implementatie van VBHC achter in de GGZ en jeugdzorg/care sector. Vele organisaties hebben moeite met waar en hoe te beginnen. Wij kunnen je helpen met een analyse van je organisatie en bij de implementatie van VBHC met ons concept ‘de ideale zorgorganisatie’. Ons belangrijkste advies, begin klein! Denk bijvoorbeeld aan het opzetten van multidisciplinaire teams rondom een patiënt met een hulpvraag of het inzetten van de juiste patiëntendossiers. Wil je een persoonlijker advies? Neem dan contact met ons op.

*bron: The New England Journal of Medicine

Neem contact op

Chantal Jannink

Zorgverslimmer bij Fierit

Neem contact opNeem contact op

Ook interessant

Brochure30 jul 2021

Brochure De Ideale Zorgorganisatie

Onze visie op de Ideale Zorgorganisatie gaat ervan uit dat de belangrijke pijlers binnen een zorgorganisatie in balans zijn.
Lees meer +
Whitepaper09 nov 2021

Beter wachtrijmanagement met de Tenzinger wachtrijverslimmers

De wachtlijsten in de zorg groeien al jaren. En hoewel iedereen het belang ziet van het goed meten van de werkelijke wachttijden, zijn het verstrekken van inzicht in wachttijden en capaciteit taken die in de meest zorgorganisaties worden overgelaten aan secretariaten of zorgadministraties.
Lees meer +
Opname01 jul 2022

Business consultancy

Op weg naar de ideale zorgorganisatie

Dit webinar werd gegeven op 30 juni 2022 en is een introductie op de Ideale Zorgorganisatie. In het webinar vertelden Business consultants Anne Feijen en Soleil Filarski over onze visie op de Ideale Zorgorganisatie en lichtten zij de 8 pijlers toe die in balans moeten zijn om een gezonde zorgorganisatie te zijn, die kan meebewegen met maatschappelijke veranderingen.

Stuur mij de opname

Vul onderstaand formulier in en ontvang de opname in je mailbox.

Ook interessant

Whitepaper04 nov 2020

De Ideale Zorgorganisatie: van meten naar beter

Lees meer +
Brochure30 jul 2021

Brochure De Ideale Zorgorganisatie

Onze visie op de Ideale Zorgorganisatie gaat ervan uit dat de belangrijke pijlers binnen een zorgorganisatie in balans zijn.
Lees meer +
Opname07 okt 2021

Met een gezonde cultuur op weg naar de ideale zorgorganisatie

Waarom is cultuur zo belangrijk in je zorgorganisatie? Is er binnen jullie organisatie sprake van een controle- of van een commitmentcultuur?
Lees meer +
Opname05 apr 2022

Opname

Meer tijd voor zorg met de Tenzinger Zorgapp

Als zorgprofessional besteed je natuurlijk zo veel mogelijk tijd aan je cliënten en ben je het liefst zo min mogelijk bezig met administratie en registratie. Toch is het belangrijk dat alle informatie over je cliënten altijd en overal beschikbaar is, voor een goed verloop van het zorgproces.

Bekijk de opname van het webinar

Met de Tenzinger Zorgapp heb je met één klik alle informatie die je nodig hebt. Zo bekijk je op elk moment veilig gegevens vanuit het ECD én voeg je snel nieuwe informatie toe. Je kunt dit direct bij de cliënt doen, zodat registratie achteraf niet meer nodig is. Zo bespaar je iedere dag aan administratieve lasten. Of je nu op locatie bij de zorginstelling werkt of altijd onderweg bent: onze app helpt je soepel door je dag heen!

In dit webinar dat op dinsdag 22 maart plaatsvond namen Arriejanne Brouwer (manager productmanagement bij Tenzinger) en Jos Koppelaar (directeur bij CareConnections) je mee in de functionaliteiten van de Tenzinger Zorgapp.

Heb je het webinar gemist of wil je deze terugkijken? Vul het formulier in en ontvang de opname direct.

Kijk het webinar terug

Na het versturen van het formulier ontvang je een link om het webinar terug te kijken

Terug naar alle eventsBeurs14 - 16 Jun09:30

Maak het verschil, samen werken aan gezondheid

Zorg & ICT 2022

Dit evenement is geweest. Op 14, 15 en 16 juni stonden wij op de vakbeurs Zorg & ICT. We spraken weer veel interessante mensen en gaven inspirerende theatersessies. Hieronder vind je de onderwerpen en sprekers waarmee we de theaters vulden afgelopen juni.

Volgend jaar zijn we er weer! Zien we je daar?

Digitale innovatie als versterker van eigen regie

Heike Brandes & Anne Marsman

Dinsdag 14 juni 13:00-13:30

Eigen regie. Er zijn maar weinig termen binnen de zorg die zo vaak gebruikt worden als ‘eigen regie’. Maar wat is eigen regie eigenlijk en wat betekent het om géén ‘eigen regie’ te hebben?

Eigen regie kan worden versterkt door het hebben van inzicht in en overzicht op je eigen behandel- of begeleidingsproces, maar daarmee ben je als cliënt nog steeds maar beperkt in control. Door je ECD in te zetten als samenwerkingsplatform krijg je als cliënt de mogelijkheid zelf een bijdrage te leveren aan je eigen proces, je schrijft mee aan je eigen plan, hebt invloed op je eigen doelen en de voortgang daarop. Maar hoe kun je de tools die je ter beschikking staan ook echt gaan inzetten om je eigen regie te vergroten, en wat vraagt dat? Samen met ervaringsdeskundige en psychologe Anne Marsman gaat Heike Brandes, productmanager bij Tenzinger, op zoek naar antwoorden op deze vragen.

Van zorgdata naar inzicht en actie

Maja Vasić & Naud Wirtz

Donderdag 16 juni 11:30-12:00

In deze interactieve sessie neemt Maja Vasić, Business Developer bij data scale-up 6Gorilla’s, je mee in hoe real-time inzicht in je data al binnen een maand meetbare impact heeft op jouw zorginstelling. Samen met Naud Wirtz, Directeur van FortaServices, laat Maja zien hoe inzichten uit data toepasbaar gemaakt kunnen worden en hoe klein de stap naar volledige regie over je zorgprocessen is.

Cliëntspecifieke inzet van domotica in de langdurige zorg

Egbert Schaap & Gijs van Buitenen

Woensdag 15 juni 13:00-13:30

Domotica zet je het liefst zo cliëntspecifiek mogelijk in. Je wil veilige zorg bieden, zonder de privacy van je cliënt te schaden. Dat vraagt om slimme inzet van domotica. En om procedures die bepalen wie wanneer beslist wat er wordt ingezet. Behalve de cliënt zelf, spelen ook verwanten, zorgprofessionals en wet- en regelgeving hierin een rol. De inzet van domotica is veel meer dan alleen een technisch vraagstuk. Senior Business Consultant Egbert Schaap begeleidt samen met projectleider Gijs van Buitenen de implementatie van slimmere domotica bij zorginstelling SOVAK. In deze theatersessie nemen zij je mee in de uitdagingen en laten zij zien hoe SOVAK de cliënt centraal stelt, zonder scheinveiligheid te creëren.

Van harmonisatie naar optimalisatie

Albrecht van der Wier

Donderdag 16 juni 13:00-13:30

De implementatie van AFAS in je zorgorganisatie kan een impact hebben op de bedrijfsprocessen en je medewerkers. Tijdens deze sessie delen wij vanuit een klantcase wat er noodzakelijk is om AFAS succesvol te implementeren in je organisatie en hoe je het proces goed kunt sturen. Ook laten we zien hoe deze klant uiteindelijk van harmonisatie naar optimalisatie is gegaan. De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Het harmoniseren van je organisatie en het opnieuw uitvinden van je interne processen;
  • De lessons learned van een goede AFAS implementatie;
  • De investering in het optimaliseren van AFAS en wat levert het je concreet op?

 

5 strategische keuzes voor de jeugdzorg van morgen

Siep Kosse & Ariënne Visser

Woensdag 15 juni 13:45-14:15

Vooral in de jeugdzorg is regionale afstemming belangrijk. Hierin spelen ICT en data een steeds grotere rol. Welke vijf keuzes moeten zorgbestuurders maken om te komen tot regionale zorg-ecosystemen die de zorg voor jeugdigen optimaal alloceren? Die – anders gezegd – meer tijd opleveren voor degenen die dat het meeste nodig hebben? Tenzinger directeur, Siep Kosse, en zorgbestuurder, Didier Dohmen, pellen samen de mogelijkheden van ICT en data af.

Blog24 jan 2022

Wachtlijsten in de zorg wegwerken?

Leer van de ‘first time right’ en ‘zero defects’-aanpak in andere sectoren

Al jarenlang kampen diverse deelsectoren van de zorg met wachtlijsten. Jeugdzorg, gz en ggz, verpleeghuiszorg, gehandicaptenzorg; overal staan cliënten lang op een wachtlijst. Soms zo lang dat ze vanzelf promoveren tot spoedgeval, waardoor de mensen op de reguliere wachtlijst nog langer moeten wachten. Alle betrokken stakeholders kennen het probleem, kennen ook schrijnende praktijkvoorbeelden, maar toch blijft geld altijd een issue. Daarom is het tijd om dit thema niet langer te bekijken door de kostenbril, maar door de bril van brede maatschappelijke opbrengsten.

Benjamin Veld

Zorgverslimmer bij Fierit

Bekijk profielBekijk profiel

Want al jaren gaan de debatten in politiek Den Haag vooral over de kosten van zorg. De gedachte achter de decentralisatie van jeugdzorg en thuiszorg naar gemeenten was dat door vroegsignalering zwaardere zorg voorkomen zou worden, wat zou leiden tot een bezuiniging. Die gedachte klopt ook wel. Er was bij het vaststellen van de budgetten alleen geen rekening gehouden met een sterk stijgende zorgvraag. Met als gevolg dat de huidige budgetten te krap zijn.

Het informele netwerk is overbelast

Dit leidt onherroepelijk tot een druk op gemeenteambtenaren die keukentafelgesprekken moeten voeren met cliënten. Zij zetten soms onbewust de verkeerde bril op. De bril: hoe kunnen we het netwerk rondom de cliënt zo mobiliseren dat zo min mogelijk formele en professionele zorg nodig is? In plaats van de bril: welke professionele zorg is nodig om de zelfredzaamheid van deze persoon, dit gezin of deze familie te vergroten? Er was daardoor onvoldoende oog voor het feit dat sommige cliënten het met hun informele netwerk alleen niet redden. Er was ook onvoldoende aandacht voor het feit dat het informele netwerk soms zo zwaar werd belast dat mantelzorgers het niet meer trokken. Omdat je als mantelzorger nooit tegen een kind, partner of ouder zegt ‘zoek het zelf maar uit’, vallen deze mensen uit op hun werk, ontwikkelen zelf aandoeningen die ze niet zouden hebben zonder de overbelasting en ga zo maar door.

Breng de gevolgschade in kaart

Daarom is het nu tijd om de gevolgschade eens te berekenen. Hoeveel kost het de maatschappij als we het capaciteitsvraagstuk in de gz en ggz, jeugdzorg, ouderenzorg en gehandicaptenzorg niet oplossen? Wat is de maatschappelijke impact van het huidige financiële beleid? Wat kost de vaak veel duurdere spoedzorg die nodig is doordat een wachtende cliënt niet op tijd is geholpen? Over hoeveel manjaren aan verloren arbeidsuren hebben we het doordat mantelzorgers uitvallen op hun werk of bewust minder uren gaan werken om mantelzorg te kunnen leveren?

Stel effectiviteit boven efficiency, kwaliteit boven kosten

Daarom is het tijd dat we als sector zelf de businesscase maken; een businesscase om aan te tonen wat het effect is op de totale maatschappelijke kosten als we het budget voor de zorg verhogen, zodat meer mensen de juiste zorg op het juiste tijdstip en de juiste plek ontvangen. Het is tijd om effectiviteit boven efficiency te stellen, om kwaliteit van zorg belangrijker te vinden dan de kosten. Want dan zullen veel van de dure escalaties niet meer nodig zijn en zal het verlies aan arbeidsproductiviteit van mantelzorgers als sneeuw voor de zon verdwijnen. Vraag het maar eens aan andere sectoren die focussen op ‘first time right’ en ‘zero defects’, zoals de producerende industrie. Zij kunnen je vertellen: een focus op kwaliteit leidt vanzelf tot kostenverlaging omdat de kosten van het herstellen van fouten hoger zijn dan de kosten die je eenmalig moet maken om ‘first time right’ te bereiken. Andersom leidt een focus op kosten tot meer fouten, meer rework en op lange termijn hogere kosten.

Kijk de kunst af bij de ziekenhuiszorg

Wil je inspiratie opdoen voor zo’n aanpak? Neem een voorbeeld aan de ziekenhuiszorg en aan alle belangengroepen daar omheen die momenteel allerhande cijfers ophoesten over de gevolgen van uitgestelde coronazorg. Zij presenteren zowel generieke als specifieke cijfers. Bijvoorbeeld: in 2020 zijn 4.000 minder nieuwe diagnoses van kanker gesteld. De diagnoses die wel gesteld werden, waren ernstiger. Zo is het aantal melanomen met uitzaaiingen naar de hersenen gestegen van 27 naar 41 procent (van alle uitgezaaide melanomen). Het zijn cijfers die in bijna iedere krant stonden en zelfs het tv-journaal haalden. Maak zo’n specifieke vertaling ook eens voor de ggz, jeugdzorg, ouderenzorg of gehandicaptenzorg. Hoeveel jongeren met een eetstoornis belanden door uitgestelde behandeling in het ziekenhuis? En hoeveel van hen overlijden?

Verbeteren begint met meten

Op hoog niveau ontstaat soms de neiging om te denken dat ‘het systeem nu eenmaal zo werkt’. Terwijl patiënten, ouders en behandelaren de wanhoop vaak nabij zijn. Waarom wordt een kind met kanker meteen behandeld, maar een kind met een eetstoornis aan zijn lot overgelaten? Als we als maatschappij en als zorgverleners echt willen dat hier iets aan verandert, dan moet je beginnen met meten. Hoeveel cliënten staan op een wachtlijst? Wat is hun diagnose? Hoe snel verslechtert hun prognose door uitgestelde zorg? Welke directe kosten brengt dat met zich mee? En welke indirecte kosten? Wedden dat de businesscase dan zo op tafel ligt?

Wil je weten hoe je kunt starten met meer en beter inzicht in je eigen wachtlijsten? Download onze whitepaper ‘Beter wachtrijmanagement met de Tenzinger wachtrijverslimmers.’

Neem contact op met Derkje

Benjamin Veld

Zorgverslimmer bij Fierit

Neem contact opNeem contact op

Meer over wachtrijmanagement

Whitepaper09 nov 2021

Beter wachtrijmanagement met de Tenzinger wachtrijverslimmers

De wachtlijsten in de zorg groeien al jaren. En hoewel iedereen het belang ziet van het goed meten van de werkelijke wachttijden, zijn het verstrekken van inzicht in wachttijden en capaciteit taken die in de meest zorgorganisaties worden overgelaten aan secretariaten of zorgadministraties.
Lees meer +
Opname06 jul 2021

Van wachtlijstbeheer naar zorglogistiek

Het ontbreekt in veel zorgorganisaties aan centraal inzicht in wachtlijsten, wachttijden of het aantal beschikbare bedden voor crisisopvang.
Lees meer +

10

Feb

10

Feb

Terug naar alle eventsLive uitzending10 Feb14:30

Voor klanten, relaties en geïnteresseerden

Zorgverslimmers Show

Dit evenement heeft plaatsgevonden op 10 februari 2022. Toen nog volop in lockdown was dit een online event voor onze opdrachtgevers, relaties en andere geïnteresseerden. Tijdens deze talkshow ging presentatrice Nicole Terborg in gesprek met inspirerende en spraakmakende Zorgverslimmers. Het thema dat centraal stond: Zorgverslimmen: hoe doe je dat? Hoe creëer je meer tijd en aandacht voor innovatie in de zorg? En onder het motto ‘voorspellen is beter dan genezen’: hoe zet je data in voor een betere jeugd- en pleegzorg?

De Zorgverslimmer award

Tenzinger nomineert ieder jaar 24 zorgverslimmers. Met deze award wil Tenzinger iedereen in de zorg aansporen om mee te blijven denken én werken aan een slimmere zorg.

Tijdens de show werd bekend gemaakt dat Yvette Roke de award van 2021 gewonnen heeft!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Zo ben jij elke maand op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de zorg!

Door op de button te klikken ga je akkoord met het Fierit privacy statement