1. Wat is schermintegratie precies en waarom is het belangrijk voor zorgorganisaties?
Schermintegratie betekent dat je een externe webapplicatie of dashboard direct binnen Fierit insluit. Dit zorgt ervoor dat medewerkers bijvoorbeeld een Power BI-dashboard direct binnen Fierit kunnen gebruiken. Hiermee zorgt een zorgorganisatie ervoor dat medewerkers sneller en eenvoudiger toegang hebben tot informatie. Dit kunnen inzichten zijn die voor medewerkers van belang zijn om hun werk te kunnen doen en inzichten die medewerkers helpen om besluiten te nemen gebaseerd op data. Dit heeft tot gevolg dat medewerkers efficiënter kunnen werken en de kwaliteit verbeterd.
2. Klinkt interessant, en welke uitdagingen lossen we hiermee op?
Informatie wordt op verschillende plekken binnen een applicatielandschap vastgelegd. Zo is bijvoorbeeld cliëntinformatie te vinden in Fierit, medewerker informatie binnen de personeelsapplicatie, dashboards in de BI-omgeving en documenten en protocollen op een gedeelde interne locatie. Kortom, een medewerker moet op verschillende plekken zoeken en kijken om de informatie te vinden die op dat moment nodig is. Door middel van schermintegratie is deze informatie vanuit één scherm te benaderen.
Vraag demo aan
3. En wat zijn de grootste voordelen voor zorgprofessionals in de praktijk?
In de praktijk betekent dit dat een medewerker niet hoeft te wisselen tussen meerdere applicaties. De nodige informatie is binnen een muisklik te vinden en beschikbaar. Dit zorgt ervoor dat medewerkers het overzicht kunnen houden, minder tijd kwijt zijn aan zoeken en dus efficiënter kunnen werken.
Denk bijvoorbeeld aan een zorgbemiddelaar die het dossier van een cliënt aan het bijwerken is. Om te zien waar de cliënt op de wachtlijst staat moet er in een andere applicatie gekeken worden. De medewerker moet dan de andere applicatie zoeken, opstarten, inloggen en dan op zoek gaan naar de gewenste informatie. Door schermintegratie is een deel van deze acties niet meer nodig. De medewerker klikt op de pagina en kan direct naar de wachtlijst navigeren.
4. Hoe kunnen zorgorganisaties schermintegratie optimaal benutten?
Per rol binnen Fierit zijn de nodige en gewenste schermen en dashboards beschikbaar te stellen. Dat betekent dat je voor een arts andere informatie kan aanbieden dan voor een zorgbemiddelaar. Hiermee stelt een zorgorganisatie haar medewerkers in staat om snel over de nodige informatie te beschikken, zonder dat er gezocht hoeft te worden tussen informatie die voor de medewerker niet relevant is.
5. Wat is het uiteindelijke doel van schermintegratie in de zorg?
Het uiteindelijke doel is om het werk van medewerkers efficiënter te maken en de kwaliteit van zorg te verbeteren. Efficiëntie wordt bereikt doordat medewerkers minder tijd kwijt zijn aan het zoeken naar de benodigde informatie. Doordat informatie en dashboards direct beschikbaar zijn, kunnen zij sneller en beter geïnformeerde inzichten verkrijgen. Deze inzichten dragen vervolgens bij aan het verbeteren van de kwaliteit van zorg.