Terug naar alle eventsBeurs2 - 4 Nov09:30

Keep up the change

Zorg & ICT 2021

Dit evenement is geweest

Op 2, 3 en 4 november 2021 stonden we weer op de beurs en hebben we inspirerende theatersessies gegeven tijdens Zorg & ICT. Hieronder lees je meer over de theatersessies.

Samenwerken maakt starten met data toegankelijk

Dinsdag 2 november | 10.45-11.15 uur | Theater 2

Zorgorganisaties zien steeds meer de waarde van data. Ze willen data inzetten om processen te verbeteren en meer zicht op de zorginhoud te krijgen. Toch lijken velen het nog ingewikkeld te vinden om dit in de praktijk te brengen.

Om deze drempel weg te nemen is het goed om samen op te trekken. Want, hoeveel meer kennis krijg je als je deze met elkaar deelt? En hoeveel efficiënter kun je werken als je samen je logica ontwikkelt? Wij vertellen je in deze sessie hoe zorgorganisaties kunnen samenwerken om het werken met data toegankelijker te maken.

Sprekers: David Tom en Ruben Gies

 

De digitale revolutie – betere samenwerking voor de zorg van morgen

Dinsdag 2 november | 11.30-12.00 uur | Theater 1

Door de COVID-19 pandemie is het (nog) duidelijk(er) geworden dat een goede samenwerking met partijen in de zorg belangrijk is. Het uitgangspunt van onze visie op een zorg ecosysteem is de zorg beter maken voor de patiënt, aantrekkelijker voor de zorgprofessional en kostenefficienty voor de maatschappij.

Vaak blijft data tegenwoordig het containerbegrip data, waar verder niet veel mee wordt gedaan. Om de zorg van morgen te verbeteren is het van belang om deze data te koppelen en om te zetten in kennis. In deze sessie nemen wij je mee in onze visie op het zorg ecosysteem en hoe we samen kunnen werken aan de zorg van morgen.

 

Op weg naar de Ideale Zorgorganisatie: voor bestuurders met lef

Woensdag 3 november | 10.45-11.15 uur | Theater 1

De komende 20 jaar staat de zorgsector voor grote maatschappelijke uitdagingen. Zowel de zorgvraag als de zorgkosten nemen toe, met onvoldoende professionals om aan deze zorgvraag te kunnen voldoen. Om jouw zorgorganisatie mee te laten groeien met deze ontwikkelingen is een gezonde zorgorganisatie onmisbaar. Met een Ideale Zorgorganisatie heeft jouw organisatie een voorsprong voor de komende jaren.

Sprekers: Quintijn Aman en Marjolijn Beuker

 

Grip in je jeugdzorgorganisatie? Start met data uit je ECD

Woensdag 3 november | 11.30-12.00 uur | Theater 1

De data uit het ECD is voor een zorginstelling van belang om grip te krijgen op zorginhoudelijke en bedrijfskundige processen. Een goede ontsluiting van data uit het ECD zorgt ervoor dat je ieder moment van de dag inzicht hebt in hoe het ervoor staat met jouw organisatie. Tijdens deze sessie nemen wij je mee in de inzichten die data uit het ECD jouw zorgorganisatie kan bieden. We delen de laatste stand van zaken met betrekking tot de zorginhoudelijke mogelijkheden van kunstmatige intelligentie aan de hand van concrete voorbeelden.

Sprekers: Joep van Gorp en David Tom

 

Mikzo | Het meetinstrument voor een kwalitatief zorgplan

Donderdag 4 november | 10.45-11.15 uur | Theater 1

Meer dan 30.000 cliënten in ruim 250 verpleeghuizen en 15.000 cliënten in de thuiszorg hebben al een Mikzo plan. Het Mikzo is een methodiek waarmee (wijk)-verpleegkundigen en behandelaren samen met de cliënt en zijn of haar verwanten een zorgplan maakt. Dit zorgplan reist met de cliënt mee en maakt persoonsgericht en methodisch werken mogelijk.

Wij hebben het Mikzo volledig geïntegreerd in ons ECD Fierit. Ben je benieuwd naar deze methode? Schrijf je dan in voor onze sessie!

Sprekers: Mareille Hulshof (Tenzinger) en Sven Gutker de Geus (CareNext)

 

Opname03 okt 2021

Opname

AFAS optimalisatie in de zorg

Wij hebben veel ervaring met het optimaliseren van AFAS bij verschillende types zorginstellingen. Op basis van onze ervaring laten onze AFAS-experts zien waar optimalisatiekansen liggen en hoe je daar zelf mee aan de slag kunt.

Benut jij de mogelijkheden van AFAS optimaal?

Voor AFAS geldt wat voor heel veel softwarepakketten geldt: een gemiddelde gebruiker benut maar 20 procent van de mogelijkheden die de software biedt. En dat is ook niet zo gek, want de mogelijkheden in AFAS zijn ontzettend groot. Daarom helpen wij je een handje. In een aantal stappen leggen we uit hoe AFAS software jou helpt je dagelijkse werk makkelijker én leuker te maken.

Wij hebben veel ervaring met het optimaliseren van AFAS bij verschillende types zorginstellingen. Op basis van onze ervaring laten onze AFAS-experts zien waar optimalisatiekansen liggen en hoe je daar zelf mee aan de slag kunt.

Ook laten we zien wat de nieuwe functionaliteiten na de Profit 18 release zijn. Wist je bijvoorbeeld dat het registreren van thuiswerkdagen nu veel makkelijker is? En dat het in- en uitdienstproces van een medewerker nu volledig via vaste taken geautomatiseerd kan worden? Zelfs voor het versturen van een welkomstbos bloemen, kun je automatisch een taak laten genereren. Hetzelfde geldt voor de financiële periodeafsluiting. Het proces van bijvoorbeeld afletteren tussenrekeningen, btw-controles en rekening-courantverhoudingen kun je voortaan volledig borgen in Profit met een draaiboek, auditregels, workflows etc.

Mis al deze handigheden niet en laat je inspireren door AFAS-expert Dennis Hofman en Business Consultant Soleil Filarski tijdens dit webinar. Dit webinar vond plaats op 28 oktober 2021. Via het formulier kun je de opname opvragen en het webinar terugkijken.

Bekijk profielBekijk profiel

Kijk het webinar terug

Na het versturen van het formulier ontvang je een link om het webinar terug te kijken

Terug naar alle eventsLive uitzending21 Oct16:00

Live uitzending

Campus Tenzinger: Data en doen!

Campus Tenzinger

Dé talkshow die experts en bestuurders in de zorg prikkelt door in gesprek te gaan en te inpireren met verhalen. Campus Tenzinger staat voor kennis delen door het vertellen van persoonlijke verhalen. Actualiteiten en ontwikkelingen uit de zorgsector staan centraal.

 

Dit evenement is geweest.

Op 21 oktober 2021 was de eerste editie van Campus Tezninger. Het centrale thema in deze eerste live uitzending was Data & doen in de Jeugdzorg en GGZ! Onder leiding van presentatrice Aldith Hunkar gingen de tafelgasten in gesprek over de enorme uitdagingen in de zorg en hoe data hier oplossingen voor kunnen bieden. In de uitzending schoof Nellieke de Koning, bestuurder en kinder- en jeugdpsychiater bij jeugdzorginstelling Levvel, aan om te vertellen hoe Levvel data ziet als essentieel bij het steeds verbeteren en vernieuwen van zorg. Psychiater en Hoogleraar Innovatie bij het UMC Utrecht, Floortje Scheepers, zat aan tafel om haar visie op het gebruik van data in de GGZ te delen. Ook David Tom, directeur van de data scale-up 6Gorilla’s, en Vivian Hemmelder, medeoprichter van Gek van GGZ, deelden hun dromen, uitdagingen en oplossingen om tot een slimmere en effectievere Jeugdzorg en GGZ te komen.

 

Bekijk de uitzending

Opname27 sep 2021

De optimale structuur van jouw zorgorganisatie

In dit eerste webinar in de reeks ‘Op weg naar de Ideale Zorgorganisatie’ bespraken we de pijler ‘Structuur’. Business Consultants Iris Gielen en Rogier Venhoeven legden uit hoe en waarom structuur de ruggengraat van een organisatie is.

 

Bekijk de opname

In dit eerste webinar in de reeks ‘Op weg naar de Ideale Zorgorganisatie’ bespraken we de pijler ‘Structuur’. Business Consultants Iris Gielen en Rogier Venhoeven legden uit hoe en waarom structuur de ruggengraat van een organisatie is. Aan de hand van 5 ‘ruggenwervels’ deelden ze inzichten en tips hoe je de structuur kunt verbeteren.

Chantal Jannink

Zorgverslimmer bij Fierit

Bekijk profielBekijk profiel

Kijk het webinar terug

Na het versturen van het formulier krijg je een link om het webinar terug te kijken

Brochure13 sep 2021

Multidisciplinaire samenwerking

Het Fierit Medisch- en behandeldossier

Met de integratie van de medische en behandelgegevens in het cliëntdossier geven we ons multidisciplinaire ECD een verdere verdieping. Alle disciplines en betrokkenen kunnen in één dossier werken.

Eén cliënt = één dossier

Met het Medisch- en behandeldossier heb je altijd de juiste en meest relevante informatie over je cliënt tot je beschikking. Zo weet je precies wat er speelt en kun je jouw behandeling hierop aanpassen zodat deze effectiever is. Je kunt als arts of behandelaar eigen dossier voeren, maar ook belangrijke en relevante informatie delen met betrokkenen. Hierdoor kan er een integraal beeld worden geschetst en kunnen alle disciplines beter en gemakkelijker samenwerken en gegevens uitwisselen. Zo krijgt de cliënt de best mogelijke zorg!

In deze brochure vertellen we meer over het Medisch- en behandeldossier en delen we de belangrijkste voordelen die het voor jouw organisatie kan opleveren.

Mail mij de brochure

Vul onderstaand formulier in om de brochure te ontvangen.

Door op de button te klikken ga je akkoord met het Tenzinger privacy statement.

Ook interessant

Brochure25 sep 2024

De 10 belangrijkste voordelen van het ECD Fierit

Met ons ECD Fierit worden alle zorg- en administratieve processen geoptimaliseerd en kunnen gegevens op een betrouwbare wijze en volgens wet- en regelgeving worden uitgewisseld.
Lees meer +
Brochure06 jun 2024

Fierit voor de ouderenzorg

Download de brochure en ontdek wat Fierit voor jouw organisatie binnen de ouderenzorg kan betekenen.
Lees meer +
Brochure06 jul 2023

Meer tijd voor zorg met functioneel applicatiebeheer

De rol functioneel applicatiebeheer in de zorg is misschien wel de meest onderbelichte rol bij zorgorganisaties. En dat terwijl FAB een grote rol speelt in de uitdagingen waar de zorg voor staat.
Lees meer +
Brochure30 jul 2021

Een gezonde organisatie beweegt mee met veranderingen in de zorg

De Ideale zorgorganisatie

De komende 20 jaar staat de zorgsector voor grote maatschappelijke uitdagingen. Om zorgorganisaties mee te laten groeien met de trends en ontwikkelingen in de zorg is een gezonde zorgorganisatie een must.

Christian Brinks

Zorgverslimmer bij Fierit

Bekijk profielBekijk profiel

De Ideale Zorgorganisatie is in balans

Er wordt volop gesleuteld aan bekostigingssystemen en ICT krijgt een steeds prominentere rol in de zorg en bij ondersteuning van de processen. Vakgebieden specialiseren zich steeds verder en zorgorganisaties veranderen continu. Als primair onderdeel van een ‘maatschappelijk ecosysteem’ moet de zorgorganisatie zich ook voortdurend aanpassen aan demografische veranderingen, een veranderende klantvraag en arbeidsmarkt en financiële kaders. Een zorgorganisatie is kortom een bedrijf in een markt, dat door middel van gezonde bedrijfsvoering rendement moet maken om de benodigde investeringen te kunnen doen en zich voortdurend moet aanpassen om te overleven.

Onze visie op de Ideale Zorgorganisatie gaat ervan uit dat de belangrijke pijlers binnen een zorgorganisatie in balans zijn. Aan de hand van onze IZO Quickscan en Scorecard voor bestuurders, managers en behandelaren bepalen wij hoe een zorgorganisatie ervoor staat.

Christian Brinks

Zorgverslimmer bij Fierit

Bekijk profielBekijk profiel

Mail mij de brochure

Vul onderstaand formulier in om de brochure te ontvangen.

Ook interessant

Whitepaper07 mrt 2021

Succesfactoren voor een positieve ECD-businesscase

Hoe leidt een ECD tot hogere efficiency, lagere kosten en hogere kwaliteit van zorg?
Lees meer +
Whitepaper12 apr 2021

Grip op zorg door financiële sturing

In de whitepaper Grip op zorg door financiële sturing lees je hoe je meer grip krijgt op de bedrijfseconomische kant van het zorgproces, hoe je de zorgvraag beter kunt voorspellen en hoe je een realistische begroting maakt.
Lees meer +
Whitepaper04 nov 2020

De Ideale Zorgorganisatie: van meten naar beter

Lees meer +
Blog27 jul 2021

Aanlevering toezichtsinformatie Wet zorg en dwang

Op 1 januari 2020 is de Wet zorg en dwang (Wzd) ingegaan. Samen met onder andere de Wet verplichte GGZ (Wvggz) vervangen deze wetten de wet Bopz.

Er is extra content beschikbaar in onze ECD’s PlanCare en Fierit om te kunnen registreren volgens de Wzd en om het verplichte stappenplan te kunnen volgen. Naast het registreren en het volgen van het stappenplan, is het ook verplicht om gegevens over de verlening van onvrijwillige zorg aan te leveren bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ). Deze aanlevering bestaat uit een tweetal componenten:

+ Kwantitatieve gegevens
+ Kwalitatieve gegevens

In dit blog neem ik je mee in wat deze gegevens precies betekenen en wat de huidige stand van zaken is omtrent aanleveren van de gegevens aan de IGJ. Lees hieronder verder.

Kwantitatieve gegevens

Bij de kwantitatieve gegevens gaat het om de aanlevering van de cijfers over de verleende onvrijwillige zorg. Dit moet een XML bestand zijn wat opgebouwd is volgens bepaalde specificaties. Deze specificaties kun je hier terugvinden. De ECD leverancier is verantwoordelijk voor het kunnen genereren van een dergelijk bestand. Hier hoef je als organisatie dus niet zelf voor te zorgen. Deze gegevens moeten minimaal twee keer per jaar worden aangeleverd, 6 weken na het verstrijken van het half jaar (half augustus of half februari).

Kwalitatieve gegevens

Bij de kwalitatieve gegevens gaat het om een analyse over de verleende onvrijwillige zorg van het vorige jaar. Deze moet ieder jaar worden opgeleverd in juli. Wat er precies in deze analyse moet staan is beschreven in artikel 7 van de regeling Zorg en Dwang, welke is gepubliceerd in de Staatscourant op 7 november 2019. De vorm waarin de analyse wordt aangeleverd staat vrij. Dit betekent dat de zorgaanbieder zelf mag bepalen op welke wijze deze gegevens worden vormgegeven. Dit mag in tabellen, grafieken, een tekstuele beschrijving of met afbeeldingen zijn etc.

De inspectie vindt het allereerst belangrijk dat de (kwalitatieve) analyse zorgaanbieders zelf inzicht geeft in de effecten van hun beleid rondom onvrijwillige zorg. De analyse geeft vervolgens de inspectie inzicht in de manier waarop zorgaanbieders terughoudend en zorgvuldig omgaan met deze ingrijpende vorm van zorg: heeft de zorgaanbieder geleerd van de manier waarop onvrijwillige zorg is ingezet? Is de juiste zorg op de juiste plaats geboden en is voldoende geprobeerd om onvrijwillige zorg te voorkomen? Zijn de belangen van cliënten voldoende beschermd? Heeft de cliëntenraad een advies gegeven over de analyse?

De analyse wordt een structureel onderdeel van het jaarverslag (kwaliteitsjaarverslag of kwaliteitsrapport) dat zorgaanbieders opstellen op basis van het kwaliteitskader van hun sector.

Pilot Gegevensaanlevering toezichtsinformatie Wzd

In september 2020 is er een pilot van start gegaan met verschillende partijen: IGJ, VWS, VGN, Actiz, verschillende zorgorganisaties en een drietal leveranciers. Namens Tenzinger neem ik, Heike Brandes (Productmanager), deel aan deze pilotgroep. Deze pilot bestaat uit twee werkgroepen en een stuurgroep. De ene werkgroep richt zich op de inhoud (wat wordt er aangeleverd?) en de andere werkgroep richt zich op het aanleverbestand (hoe wordt het aangeleverd?). Deze pilot heeft als doel om tot een aanlevering te komen die met zo min mogelijk extra administratieve last voor de zorgaanbieders te genereren is en die de IGJ een goede informatiepositie geeft om de toezichthoudende rol te kunnen vervullen.

Huidige stand van zaken pilot

Inmiddels zijn er vanuit het ECD Fierit verschillende proefaanleveringen gedaan. De laatste inconsistenties zijn uit de XML gehaald en de specificaties zijn nog op enkele punten aangepast om beter aan te sluiten bij de praktijk. Ook vanuit de deelnemende klanten van Tenzinger (De Trans en Philadelphia) zijn proefaanleveringen gedaan bij de IGJ. De pilot is echter nog niet afgerond. Door het terugtrekken van één van de leveranciers heeft de IGJ nog niet genoeg gegevens om te bepalen of hun informatiepositie hiermee geborgd is. Vanuit Tenzinger wordt nu opgeschaald om ook vanuit andere klanten proefaanleveringen te kunnen doen en de IGJ op deze manier van de benodigde input te kunnen voorzien om zo de pilot te kunnen afronden. Zo is er ook vanuit zorgorganisatie Koraal een extra proefaanlevering gedaan.

Als de specificaties definitief zijn, kunnen we de programmatuur de XML laten genereren en uitleveren aan alle klanten. Deze ligt immers al klaar voor uitlevering. Eerder is er, door de uitloop van de pilot, 6 weken uitstel gegeven. Hierdoor is de deadline verschoven van half augustus naar eind september. In de maand juli is duidelijk geworden dat er nog meer uitstel wordt verleend. De bespreking van het wetsvoorstel om de Wzd aanlevering op BSN nummer te mogen doen is namelijk verplaatst tot na het zomerreces. De IGJ laat begin oktober weten wat de nieuwe aanleverdatum gaat worden.

Coulance vanuit IGJ

De IGJ is zich bewust van het feit dat niet iedereen volledig de informatie kan aanleveren. Redenen hiervoor zijn dat de ECD’s niet tijdig zijn aangepast, de registratie nog niet volledig is of omdat er nog niet voldoende zicht is op de reeds vastgelegde gegevens. Er is afgesproken dat zorgaanbieders de informatie aanleveren die wel beschikbaar is en/of dat de analyse gedaan wordt op basis van de reeds beschikbare gegevens. Er zullen geen boetes worden verstrekt indien de aanlevering niet volledig of niet accuraat is.

Voorbereidende werkzaamheden voor aanlevering: vestigingsnummer

Er is één ding wat wel echt op orde moet zijn: de registratie van het vestigingsnummer. Elke fysieke locatie waar onvrijwillige zorg wordt verleend moet beschikken over een vestigingsnummer. Deze is eerder nooit vastgelegd in het ECD, omdat daar is tot nu toe nooit aanleiding voor is geweest. Aangezien het nu wel verplicht is, zijn er in onze ECD’s extra mogelijkheden opgenomen om het vestigingsnummer vast te leggen. Deze vestigingsnummers zijn ook verplicht om op te nemen in de aanlevering. Heeft jouw organisatie nog niet voor alle locaties een vestigingsnummer aangevraagd bij de KvK? Doe dit dan alsnog. Ga eventueel in overleg met de IGJ als jullie verwachten dit niet tijdig gereed te hebben.

Heb je hulp nodig bij het vastleggen van de vestigingsnummers in het ECD?

Neem contact op met ons Projectbureau via projectbureau@fierit.nl en we plannen hulptroepen voor je in.

Wij zijn Fierit

De slimme partner voor menselijke zorg.

  • Dé zorgverslimmers

    40+ experts in ict, data, zorg, consultancy en projectmanagement

  • 15+ jaar ervaring in digitalisering

    In ouderenzorg en gehandicaptenzorg

  • 170.000 zorgverleners

    Maken gebruik van onze oplossingen

Heb je vragen over dit onderwerp?

Stel een vraag aan Heike:

Gerelateerde berichten

Blog19 sep 2024

Fierit officieel scholingsbureau voor Omaha

Bij Fierit zijn we trots om te melden dat we nu een erkend scholingsbureau zijn voor het Omaha System. Dit betekent dat we naast onze bestaande certificering als ECD-leverancier van Omaha, nu ook bevoegd zijn om zorgorganisaties te trainen in het gebruik van deze zorgmethodiek.
Lees meer +
Blog10 jun 2024

Blog: tijd teruggeven met het clickable dashboard

Bij Fierit besparen we zorgverleners tijd met ons clickable dashboard, dat essentiële cliëntgegevens centraal integreert. Dit systeem verbetert de efficiëntie, zodat zorgverleners meer tijd hebben voor zorgverlening.
Lees meer +
Blog19 jun 2023

GRIP op probleemgedrag

GRIP op probleemgedrag is een effectieve methode bij ouderen met dementie. Probleemgedrag – of onbegrepen gedrag – komt veel voor bij verpleeghuisbewoners met dementie.
Lees meer +
Opname06 jul 2021

Van wachtlijstbeheer naar zorglogistiek

De kranten staan er al jaren vol mee: wachtlijsten in de zorg. Zeker in de jeugdzorg en ggz zijn de problemen groot en zien we schrijnende gevallen in de media. Het ontbreekt in veel organisaties aan centraal inzicht in wachtlijsten, wachttijden of het aantal beschikbare bedden voor crisisopvang. Excelsheets, gefragmenteerde cijfers, geen inzicht in uitval en wachttijden in retroperspectief zijn een paar van de oorzaken.

Bekijk profielBekijk profiel

Start met inzicht en overzicht

In ons webinar ‘van wachtlijstbeheer naar zorglogistiek’ neemt Business consultant Willem Teunissen je mee in veel voorkomende oorzaken en knelpunten die hij regelmatig in zijn werk bij zorgorganisaties tegenkomt. Ook laat Willem zien welke stappen je kunt zetten om meer inzicht en overzicht te creëren in jouw zorgorganisatie, bijvoorbeeld door het inrichten van dashboards. Productmanager Heike Brandes laat zien wat mogelijke oplossingen kunnen zijn, nu en in de toekomst.

Dit webinar was op 6 juli. Heb je het gemist? Via het formulier kun je een link aanvragen om het webinar terug te kijken!

Bekijk profielBekijk profiel

Kijk het webinar terug

Na het versturen van het formulier krijg je een link om het webinar terug te kijken

Opname22 jun 2021

Maak optimaal gebruik van de subsidieregeling

Voor zorgorgorganisaties die actief zijn in de VVT en gehandicaptenzorg is het mogelijk om subsidieaanvragen in te dienen voor digitaliseringsinitiatieven. Het ministerie van VWS heeft aangegeven dat subsidieregeling InZicht (Versnellingsprogramma gegevensuitwisseling Langdurige Zorg) opnieuw is opengesteld. Mocht je in aanmerking komen voor deze subsidie dan moet de aanvraag vóór 1 september 2021 ingediend zijn.

Bekijk profielBekijk profiel

Programma InZicht
Het doel van InZicht is om zorgorganisaties te helpen om standaard digitale uitwisseling van gegevens met andere zorgverleners, cliënten of hun verwanten mogelijk te maken. Dit zorgt ervoor dat dubbele registratie niet meer nodig is en het voorkomt veel fouten. Zo hebben zorgprofessionals meer tijd en aandacht over voor hun cliënten. Ook voor cliënten en verwanten heeft deze uitwisseling van gegevens voordelen. Zo hebben zij veel meer regie over hun eigen zorgproces.

De Regeling InZicht bestaat op dit moment uit twee modules:
1. Module PGO: het ontsluiten van gegevens naar en werken met Persoonlijke Gezondheidsomgevingen (dit is een verplichte module).
2. Module eOverdracht: het elektronisch uitwisselen van gegevens in de verpleegkundige overdracht.

De subsidie voor de bovenstaande modules t bedraagt maximaal 200.000 euro per module en per organisatie.

Uitwisseling van gegevens geen keuze meer
Als Tenzinger vinden wij dit een belangrijk onderwerp en werken wij nauw samen met partijen die dit mogelijk maken. Zo hebben wij de afgelopen 1,5 jaar actief deelgenomen aan de zogenoemde ‘Proeftuinen InZicht’ en hebben we al ervaring opgedaan met het uitwisselen van gegevens (eOverdracht, PGO, medicatie). We vinden het belangrijk om onze opdrachtgevers hierin mee te nemen. In de toekomst is het uitwisselen van gegevens namelijk geen keuze meer, maar wetgeving. Denk bijvoorbeeld ook aan het invoeren van de Wet Elektronische gegevensuitwisseling, die naar verwachting dit jaar nog van kracht wordt.

Bekijk de opname van het webinar terug
Het kan zijn dat je als zorgorganisatie vragen hebt over de subsidieregeling of de aanpassingen die nodig zijn in Fierit om te voldoen aan de voorwaarden van de subsidieregeling. Tijdens dit webinar nemen onze sprekers je mee in de belangrijkste en meest gestelde vragen vanuit zorgorganisaties:

• Hoe werkt de subsidieaanvraag voor Programma InZicht?
• Wat komt er allemaal op ons af en waar moeten we rekening mee houden?
• Wat is de doorlooptijd?
• Hoe gaan andere zorgorganisaties hiermee om en wat zijn hun ervaringen?

Sprekers
Gerben de Ruiter – Product Manager Fierit bij Tenzinger
Roel Barelds – Product Manager Interoperability & Standardization bij Tenzinger
Ad Verschoor – Eigenaar bij Omniconnect. Heeft als consultant bij zorgorganisaties Koraal en Dichterbij een plan ontwikkeld voor de subsidieregeling.
Bonne Beenen – Commercieel Directeur bij Itzos. Itzos helpt met de transformatie naar datagedreven organisaties.

Na het bekijken van deze opname ben je volledig op de hoogte wat de subsidieregeling inhoudt en heb je handvatten gekregen om hier zelf mee aan de slag te gaan.

Bekijk de opname

Vul onderstaand formulier in en ontvang de opname van het webinar.

Opname18 mei 2021

Positieve Gezondheid in de praktijk

Sprekers:

Arriejanne Brouwer – Manager Productmanagement
Machteld Huber – Arts/Onderzoeker en oprichter IPH

In Positieve Gezondheid staat een betekenisvol leven centraal. Daarom wordt mensen gevraagd wat zij zélf het liefst willen veranderen. Je spreekt daarmee hun bron van veerkracht aan. Steeds meer professionals vinden in deze methodiek de sleutel om dat wat vastloopt in de zorg te verbeteren. Of het nu gaat om spreekuren, beleidskeuzes of de zorg voor patiënten.

De grondlegger van deze filosofie, Machteld Huber, gaat in gesprek met Arriejanne Brouwer. Want hoe breng je zo’n filosofie nu in de praktijk en hoe kijken we als softwareleverancier hier tegenaan? Je hoort het in deze opname over Positieve Gezondheid in de praktijk.

 

Machteld Huber (grondlegger van Positieve Gezondheid) en Arriejanne Brouwer (manager product management)

Bekijk de opname

Vul onderstaand formulier in en ontvang de opname van het webinar.