Bergweide is een kleinschalig verpleeghuis voor ouderenzorg waar persoonlijke aandacht en efficiënt werken centraal staan. Met een compacte organisatie, zonder uitgebreide ondersteunende diensten zoals een kwaliteitsafdeling, ICT of communicatie, kiest Bergweide bewust voor externe partners die écht aansluiten bij hun behoeften. Voor het applicatiebeheer van hun elektronische cliëntendossier (ECD) vonden ze in Fierit de ideale partner. Zorgmanager Monique Ekers vertelt over hun aanpak, de samenwerking en de voordelen die het Bergweide oplevert.
Klantcase
Hoe Bergweide met applicatiebeheer van Fierit efficiënt blijft als kleine zorgorganisatie
“Als kleinschalige organisatie kiezen we er bewust voor om bepaalde werkzaamheden extern uit te besteden,” legt Monique Ekers uit, zorgmanager bij Bergweide. Met vaste contactpersonen vanuit Fierit, onder wie Ivar Grote Punt, ervaart Bergweide applicatiebeheer als een vanzelfsprekend en betrouwbaar onderdeel van hun werkwijze. “Elke twee weken heb ik overleg met Fierit. We bespreken de lopende zaken en zij stemmen inhoudelijk af met onze verpleegkundigen over updates of aanpassingen in het ECD,” zegt Monique. “Het contact is heel prettig, laagdrempelig en persoonlijk.”
Betrouwbare samenwerking met vaste contactpersonen
Wat Monique bijzonder waardeert is de rustige, begripvolle houding van Ivar. “Hij houdt rekening met het feit dat sommige medewerkers minder digitaal vaardig zijn. Dat doet hij op een hele fijne manier. Hij straalt rust uit en neemt de tijd om dingen uit te leggen, ook als hij daarvoor naar Limburg moet reizen. Alles is goed voorbereid en als iets anders loopt dan gepland, blijft hij flexibel.”
Daarnaast is het eerlijke advies van Fierit voor Bergweide een groot pluspunt. “Omdat wij een kleine organisatie zijn, moeten we heel bewust keuzes maken,” legt Monique uit. “Fierit denkt daarin echt met ons mee. Ze adviseren alleen wat voor ons waardevol is en zullen ook aangeven als iets meer kost dan het oplevert. De applicatiebeheerders bij Fierit zijn geen verkopers die koste wat kost wil verkopen en dat geeft veel vertrouwen.”
Zorginhoudelijke kennis maakt het verschil
Een belangrijk voordeel van werken met Fierit is de inhoudelijke kennis van de zorgpraktijk. “Je merkt dat Ivar bijvoorbeeld zelf uit de zorg komt. Hij begrijpt de vragen van onze verpleegkundigen en weet waar hij het over heeft. Dat maakt het verschil.”
De samenwerking heeft ook al concrete verbeteringen opgeleverd. Zo begeleidde Fierit de overgang naar het nieuwe vier-domein zorgplan. “Ons oude zorgplan werd niet meer ondersteund. Fierit legde helder uit waarom de verandering nodig was en begeleidde de hele overgang stap voor stap.”
Aanrader voor kleinschalige zorgorganisaties
“De kosten van het applicatiebeheer via Fierit wegen niet op tegen wat het ons zou kosten als we iemand in dienst zouden nemen,” zegt Monique. “Bovendien profiteren we van de brede kennis die Fierit heeft, ook als het gaat om landelijke en wereldwijde ontwikkeling in onze sector.”
Monique is duidelijk: “Ik zou het applicatiebeheer van Fierit absoluut aanraden. De combinatie van laagdrempelig contact, inhoudelijke expertise, eerlijke advisering en betaalbaarheid maakt hen de ideale partner. Zeker voor kleine zorgorganisaties zoals wij.”
De combinatie van laagdrempelig contact, inhoudelijke expertise, eerlijke advisering en betaalbaarheid maakt Fierit de ideale partner.