Een ECD is zoveel meer dan alleen een registratiesysteem. Het is het kloppend hart van de zorgadministratie, de ruggengraat van het dagelijkse werk van zorgprofessionals. Maar goed, zo bescheiden dat ik als tukker ben luister ik liever naar wat anderen bezighoudt dan dat ik zelf uitgebreid vertel.
Zo nu en dan tref ik iemand bij toeval die bekend is met de zorg en meteen snapt wat een ECD is en wat het inhoudt. En dan volgt meestal een herkenbare (waar wij Nederlanders zo goed in zijn) klaagzang. Vaak over dat ze nu met een ander systeem werken, het niet gebruiksvriendelijk is en de ondersteuning te wensen overlaat. “Hoe hebben ze dat ooit kunnen aanschaffen?” “Fierit zal wel heel anders zijn.” En hoewel ik mijn best doe om uit te leggen wat Fierit uniek maakt, behoud ik ook meestal dan een bescheiden houding.
Hoeveel verschillen ECD’s nog van elkaar?
Daarbij stel ik soms de vraag: hoe verschillend zijn ECD’s nu echt van elkaar? Als je kijkt naar het generatiemodel van Gartner, dan zie je dat de groei, innovatie en doorontwikkeling van ECD’s in de laatste fase zitten. Natuurlijk wordt er nog volop doorontwikkeld, maar de grote stappen zijn mijns inziens wel gemaakt. Net als bij mobiele telefoons of televisie; er komen nog steeds nieuwere modellen op de markt, maar de onderlinge verschillen en de impact hiervan is niet meer zo groot als in het begin.
Onderscheid Fierit
Dus waar zit het verschil dan nog wel? Waarin onderscheidt Fierit zich van de rest?
Bij Fierit zit het verschil in de mensen. In het team. Van ontwikkelaar tot projectmedewerker: iedereen heeft een duidelijke link met de zorg. … En Nee, niet omdat hun oma sinds kort in het verzorgingshuis woont of omdat ze al jaren hun oud-oom in het verzorgingshuis bezoeken, maar omdat ze zelf in de zorg gewerkt hebben, zorgopleidingen hebben gevolgd en daardoor de zorgsector van binnenuit ervaren hebben en kennen.
Bij Fierit zit het verschil in de mensen
De support, consultancy en implementatie worden gedaan door eigen mensen van Fierit. Professionals die dicht bij de klant staan en kennis hebben van zorg. Bij Fierit spreken we de taal van de zorg, kennen we de dynamiek, volgen we de ontwikkelingen en weten we wat er speelt bij onze opdrachtgevers.
Ik durf wel te stellen: Fierit medewerkers hebben, voor zover het bestaat, een echt zorg-DNA. En dat maakt Fierit méér dan een ECD.