Klantverhaal15 jan 2020

Klantcase

Zorgcentra Meerlanden zeer tevreden na livegang Zorg App

Zorgcentra Meerlanden heeft gekozen voor de Fierit Zorg App. Lotte de Block, HRM Medewerker & Applicatiebeheerder bij Zorgcentra Meerlanden: “De app wordt ervaren als gebruiksvriendelijk. Een zorgverlener heeft nu in één overzicht alle cliëntgegevens en wat er gedaan moet worden. Onze medewerkers willen echt graag met de app werken!

Lotte vervolgt: “Met een app verlagen we de werklast voor verzorgenden. Bijvoorbeeld doordat het registeren van uren gemakkelijker wordt. Het leuke is dat collega’s die minder hebben met computers (“dat hele digitale gebeuren”) ook heel positief zijn over de app. De hele uitstraling en look & feel van de app werkt prettig. Waar ze vooral heel enthousiast over zijn is dat je foto’s aan rapportages toe kunt voegen en de route naar je cliënt kunt zien.”

Livegang is vlekkeloos verlopen

Zorgcentra Meerlanden is live gegaan met de app voor het extramurale team. Joëlle Maarsen, medewerker wijkzorg & applicatiebeheerder, vertelt hierover: “De livegang is heel soepel verlopen. Tenzinger heeft dit traject goed begeleid en zij hebben vooraf duidelijk de scope bepaald. We zijn niet van de planning afgeweken en hebben goede nazorg gekregen. Als we ergens tegenaan lopen, wordt er gelijk actie ondernomen en achteraf wordt er geëvalueerd. Al met al kun je zeggen dat het project vlekkeloos is verlopen.”

Dichten kloof tussen zorg en ICT

Zorgcentra Meerlanden besteedt veel aandacht aan het dichten van de kloof tussen zorg en ICT. Dit blijkt ook uit de achtergrond van beide geïnterviewde medewerkers. Zij hebben recent de opleiding Zorginformatica gedaan. Joelle: “Doordat ik ervaring heb in het werkveld, snap ik de uitdagingen waar je als (wijk)verpleegkundige tegenaan loopt. Daarnaast ben ik vanuit mijn rol een laagdrempelig aanspreekpunt voor collega’s, omdat we elkaar vaak tegen komen tijdens het werk.”

Lotte besluit: “We vinden het belangrijk om mee te gaan in de snelle veranderende technologie van tegenwoordig. Het is fijn om dat als klant samen met onze IT-partner te kunnen doen.”

Olav van de Reijken, Director Commercial & Business Innovations van Tenzinger: “Binnen onze organisatie denken we continu na hoe we het leven van verpleegkundigen en verzorgden gemakkelijker kunnen maken. Onze mobiele applicaties zijn hierop gebaseerd. Met de Fierit Zorg App is het mogelijk om per dag een uur tijd te besparen op zorgregistratie. Deze waardevolle tijd kan dan besteed worden aan hetgeen wat een zorgverleners het liefste doet: zorg verlenen aan cliënten!”

Over Zorgcentra Meerlanden

Zorgcentra Meerlanden is een woon-zorgorganisatie en biedt (24-uurs) zorg en ondersteuning aan ouderen met lichamelijke en cognitieve beperkingen. Dit doen zij zowel in de wijk als vanuit drie woonzorgcentra. De organisatie werkt op regionaal en lokaal niveau samen en draagt hiermee bij aan het verbeteren van de leefomgeving van hun cliënten.

Interessante artikelen

Klantverhaal07 okt 2024

Saba Cares over de succesvolle overgang van papieren dossiers naar digitale zorg met Fierit

Saba Cares, hét zorgcentrum op het eiland Saba in het Caribisch gebied, werkte voorheen met complexe papieren dossiervoering. Met de keuze voor Fierit als elektronisch cliëntendossier (ECD) heeft Saba Cares niet alleen een flinke sprong gemaakt in de digitalisering, maar ook de zorg voor hun cliënten naar een hoger niveau getild.
Lees meer +
Klantverhaal29 mei 2024

Papieren dossiers zijn verleden tijd dankzij Fierit

Na meer dan vijftig jaar werken met papieren cliëntendossiers, was de White Yellow Cross Care Foundation (WYCCF) op Sint Maarten toe aan digitalisering. Het had behoorlijk wat voeten in aarde, maar na een soepel implementatietraject, werken de medewerkers van WYCCF sinds 1 februari met Fierit.
Lees meer +
Klantverhaal29 mei 2024

Succesvolle Cloudtransitie: Saxenburgh Optimaliseert Zorg met Fierit as a Service

Onlangs is Saxenburgh succesvol overgestapt naar Fierit as a Service (FaaS), waarbij ze hun on-premise setup hebben vervangen door een cloudgebaseerde oplossing. Deze overstap is bedoeld om de organisatie te ontlasten van softwarebeheer, waardoor gebruikers zich kunnen concentreren op hun dagelijkse taken met verbeterde professionele applicaties.
Lees meer +

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Zo ben jij elke maand op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de zorg!